ایران برای همکاری در بخش پالایشگاهی با برزیل آمادگی دارد

وزیر نفت خبر داد:

ایران برای همکاری در بخش پالایشگاهی با برزیل آمادگی دارد

یک‌شنبه, دسامبر 4, 2016 - 10:30 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نفت از آمادگی ایران برای حضور در بخش پالایشگاهی برزیل خبر داد و گفت: البته در این زمینه، بخش دولتی نمی تواند سرمایه گذاری کند اما آمادگی تامین نفت خام این پالایشگاه‌ها را دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد، بیژن زنگنه پس از دیدار با «‌فرناندو بزها کولیو فیلیو» وزیر انرژی و معادن برزیل، افزود: ایران و برزیل علاقه‎ مند به توسعه روابط در بخش نفت و گاز هستند.
وی با بیان این که شرکت‌های برزیلی و به‎ ویژه شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس) تجربه خیلی خوبی در اکتشاف و توسعه میدان‎های نفتی در آب‎های عمیق دارند، افزود: ما به این تجربه برای حوزه خزر نیاز داریم.
زنگنه افزود: ما همچنین از شرکت‌های برزیلی برای حضور در بخش‌های دریایی دعوت کردیم.
وی، ساخت ١٠ گروه کالایی مورد نیاز صنعت نفت را از دیگر زمینه‎های همکاری ایران و برزیل دانست و اضافه کرد: از شرکت‌های قوی و توانمند برزیلی برای سرمایه گذاری در این بخش نیز دعوت شده است.
وزیر نفت از آمادگی ایران برای حضور در بخش پالایشی برزیل خبر داد و گفت: البته در این زمینه، بخش دولتی نمی تواند سرمایه گذاری کند اما آمادگی تامین نفت خام این پالایشگاه‌ها را دارد که این موضوع قابل مطالعه است.
زنگنه، بخش دیگر همکاری ٢ کشور را خرید خدمت عنوان کرد و افزود: در این بخش شرکت‌های برزیلی در شرایطی می توانند به ایران بیایند که اقدام به سرمایه گذاری کنند و پایه گذار شرکت مشترک با همکاری ایرانی‎ها باشند.
وی، لازمه انجام این کارها را روابط بانکی مستحکم دانست و یادآور شد: در سفری که علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران به برزیل داشت بحث‌هایی در این زمینه مطرح شده که قرار است در تهران ادامه یابد.
زنگنه تاکید کرد: برای ما مهم است که به‎عنوان یک پیش نیاز روابط بانکی قوی با برزیل برقرار کنیم.
وزیر نفت با بیان این که برزیل یک کشور مقتدر و یک بازار بزرگ صاحب فناوری است، اضافه کرد: به نظر من باید همکاری درازمدت، قوی و راهبردی با برزیل برقرار کنیم.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان ٢٨ آبان‎ماه گذشته در دیدار با وزیر انرژی و معادن برزیل در این کشور به تشریح فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران پرداخته و گفته بود:‌ ایران و برزیل در روابط تجاری موجود مکمل یکدیگرند، هردو کشور یک هدف مشترک دارند و برای حل مشکل فقر و مشکلات معیشتی مردم خود تلاش می‌کنند.
برقراری ارتباط بین بانک‌های ٢ کشور و رابطه کارگزاری از محورهای گفت‎وگوی طیب نیا با وزیر انرژی و معادن برزیل بود.
برزیل مهمترین شریک اقتصادی ایران در منطقه آمریکای‌ لاتین به شمار می رود؛ حجم روابط اقتصادی دوجانبه سالیانه حدود 2 میلیارد دلار برآورد می شود که برای افزایش آن تا سالانه پنج میلیارد دلار برنامه ریزی شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.