بانک اقتصاد نوین نخستین بانک خصوصی ایران ؛ پیشرو در ارایه خدمات

بانک اقتصاد نوین نخستین بانک خصوصی ایران ؛ پیشرو در ارایه خدمات

دوشنبه, می 30, 2016 - 12:22 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بانک اقتصاد نوین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور 15 سال پیش براساس مجوزات مأخوذه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام به پذیره‌نویسی سهام کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، این بانک در 20 مرداد همان سال (1380) با سرمایه ی اولیه به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در اداره  ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید. تاکنون، طی 2 مرحله افزایش سرمایه، سرمایه بانک از مبلغ ۴٬۰۰۰ میلیارد ریال به‌ترتیب به مبالغ ۵٬۵۰۰ و ۸٬۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته‌است.

سامانه پایاپای الکترونیکی**

سامانه پایای الکترونیکی «پایا» به منظور انتقال وجه های بین بانکی انفرادی یا گروهی و به صورت شبانه روزی درتمامی روزهای سال مورد استفاده قرار می گیرد . دراین سامانه مشتریانی که در بانک دارای حساب می باشند می توانند فقط نسبت به انتقال مبالغ کمتر از 150 میلیون ریال به حساب خود و یا سایر افراد در سایر بانک ها اقدام نمایند.

پایا به گونه ای طراحی شده که امکان صدور دسته ای دستور پرداخت (شامل هزاران دستور پرداخت به بانک های مختلف ) را از طرف مشتریان بانک اقتصاد نوین به شبکه بانکی میسر می کند .دسترسی به سامانه پیاپای الکترونیکی اینترنت بانک قابل دسترسی می باشد و با توجه به اینکه عملیات تسویه در ساتنا تنها در روزهای کاری و فقط در قبال مبالغی افزون بر 150 میلیون ریال صورت می گیرد ، لذا سامانه پایا این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا به صورت شبانه روزی و در تمامی روزهای سال عملیات انتقال وجوه کمتر از 150 میلیون ریال را انجام دهند .

از مزایای استفاده این سامانه می توان به پرداخت الکترونیکی اقساط تسهیلات ، پرداخت حقوق و مستمری ، پرداخت سود سهام و اوراق بهادار اشاره کرد.

** هشدارهای حفاظتی ویژه مشتریان **

بانک اقتصاد نوین با هدف تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات ، کاهش ترددهای روزانه و حفظ محیط زیست انواع محصولات و خدمات بانکداری الکترونیکی و مجازی را در ایمن ترین بسترهای مخابراتی و الکترونیکی ایجاد و با بهره برداری از پیشرفته ترین تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری و بکارگیری متخصصان مجرب فضای امنی برای مبادلات الکترونیکی مشتریان فراهم نموده است .

علاوه بر تمهیدات بانک آگاهی و شناخت دقیق مشتریان از ویژگی های محصولات و خدمات و نحوه استفاده صحیح از آنها و همچنین رعایت دقیق نکات حفاظتی مرتبط ، در کاهش ریسک این عملیات بسیار موثر است به دلیل اینکه اکثر قریب به اتفاق جرائم اعم از جعل و کلاهبرداری و سرقت وجوه مشتریان شبکه بانکی به علت سهل انگاری و عدم رعایت اصول حفاظت فردی رخ می دهد این بانک بیش از 47 هشدار را به ذینفعان خود ارایه کرده است .

** سامانه حواله الکترونیکی بین بانکی «سحاب »**

سحاب سامانه ای است که به مشتریان بانک امکان می دهد با استفاده از کارت خود بتوانند به هر بانک دیگر عضو مرکز شتاب به صورت آنی مبلغ مورد نظر خود را در هر ساعت از شبانه روز حواله کنند . مشتریان بانک اقتصاد نوین برای انتقال وجه از طریق سامانه سحاب می توانند از طریق تمامی شعب بانک در سراسر کشور اینترنت بانک ، همراه بانک ، دستگاه های خودپرداز ، دستکاه های کیوسک بانک و دستگاه های  کارت خوان اقدام کنند.

** صندوق صوتی مدیرعامل **

ویژگی های این سامانه شامل ایجاد امکان برقراری تماس مستقیم با مدیریت ارشد بانک با هدف اخذ نظرات ، پیشنهادات و انتقادات ، ارایه پاسخ پیام های ضبط شده در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق مرکز تماس 24 ساعته بانک ،  امکان پیگیری پاسخ پیام ثبت شده از سوی مشتری .

**بانک آشنا **

این سیستم که به صورت 24 ساعته می باشد ، خدماتی شامل ، اعلام موجودی سپرده کارت ، اعلام وضعیت سپرده و کارت ، اعلام گردش روزانه ، ماهانه ، چند گردش آخر ، اعلام مانده اقساط تسهیلات و کارت اعتباری ، اعلام شماره کارت و سپرده متصل به کارت ، اعلام شماره شبا ، اعلام دسته چک ها ، اعلام وضعیت چک های واگذار شده به سپرده ،اعلام وضعیت چک های صادره ، تغییر رمز ورود و مرمز دوم خدمات تلفنی و غیر فعال نمودن بانکآشنا .

خدمات مالی این برنامه شامل مسدود نمودن کارت ، انتقال وجه کارتی ، انتقال وجه سپرده های داخلی و بین بانکی سانتا و پایا ، پرداخت قبوض از سپرده یا کارت ، خرید شارژ سیم کارت های اعتباری ، پرداخت اقساط تسهیلات و پرونده اعتباری ، پرداخت بدهی کارت های اعتباری است .

** پیامک بانکی **

یکی از راه های دسترسی مشتریان بانکی به اطلاعات بانکی خود استفاده از سیستم پیامک بانکی می باشد . این سیستم بر پایه ارسال درخواست و دریافت پاسخ از طریق پیامک است . درخواست مشتری باید مطابق با فرمت تعریف شده ، تهیه و به شماره سیستم پیامک بانکی ارسال گردد تا پس از بررسی درخواست توسط بانک ، پاسخ آن از طریق پیامک برای مشتری ارسال شود.

لازم به ذکر است که این سیستم قادر به ارائه تراکنش هایی نظیر انواع انتقال وجه یا پرداخت قبض و پرداخت تسهیلات نیست و جهت انجام این امور می بایست از سایر کانال های بانکی نظیر اینترنت بانک ، همراه بانک ، اینترنت بانک همراه و ...استفاده کند.

آگاهی از نرخ ارز ، نرخ سود سپرده ها ، اطلاعات شعب ، دریافت موجودی و گردش سپرده ، دریافت صورت وضعیت چک ، لیست تسهیلات مشتری و دریافت مشخصات تسهیلات دریافتی مشتری ، لیست کارت های مشتری ، مسدود نمودن کارت و امکان تغییر زبان دریافت پاسخ ها از جمله امکانات این سیستم به شمار می آید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.