برگزاری جلسه تجزیه و تحلیل بودجه تحولی بانک قوامین

برگزاری جلسه تجزیه و تحلیل بودجه تحولی بانک قوامین

دوشنبه, می 22, 2017 - 08:18 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

جلسه تجزیه و تحلیل بودجه تحولی بانک قوامین با حضور مدیر کل، معاون، روسای شعب و جمعی از مسئولین واحد های مدیریت شعب استان، در تاریخ 21 اردیبهشت ماه در مدیریت شعب استان خراسان شمالی برگزار گردید.

به گزارش دیوان اقتصاد، سعید عابدی پور مدیر کل شعب استان خراسان شمالی، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) و همچنین یادآوری تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: همه ی همکاران با تلاش و همت جهادی سعی در کاهش هزینه ها و تحقق اقتصاد مقاومتی در بانک را داشته باشند.
وی همچنین در خصوص بودجه تحولی و سیاست های کلان بانک در سال 96 که در همایش مدیران مطرح شده بود توضیحاتی را بیان کرد و افزود: بودجه تحولی بانک که با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدوین گردیده نیاز به تلاش و همت همه همکاران بانک دارد. وی ادامه داد : این بودجه محقق نمی شود مگر با همت، همدلی و همبستگی همه همکاران اعم از پایین ترین رده سازمانی تا مدیر مجموعه و همه باید در قبال اقتصاد کشور احساس مسئولیت داشته باشند و خود را در موفقیت بانک دخیل بدانند.
مدیرکل شعب استان خراسان شمالی تصریح کرد: بودجه تحولی در خصوص منابع، مصارف، مطالبات، درآمدهای مشاع و غیر مشاع به شعب جهت می دهد. تحقق بودجه تحولی توسط همه استان ها ثبات و آرامش خاصی به بانک می دهد.
وی در خصوص برنامه ریزی فردی و سازمانی خاطرنشان کرد: در شعبه برنامه ریزی داشته باشید و عملیاتی که انجام می دهید برابر سند تحول و سیاست های بانک باشد و اولویت بندی با تقدم و تاخر انجام شود.
عابدی پور درخصوص برنامه ریزی سازمانی گفت : هرکدام از روسای شعب که سند تحول را بیشتر مطالعه کرده باشند و بیشتر به همکاران شعبه تفهیم کرده باشند، برنامه ریزی مدون تری خواهند داشت و قطعاً موفق تر می شوند.
وی خطاب به همکاران اظهار داشت : با رویکرد منفعلانه حرکت نکنید و جمله ما می توانیم را هیچوقت فراموش نکنید. در کارها برنامه ریزی داشته باشید و امورات را اولویت بندی کنید. اطلاعات بانکی خود را ارتقاء دهید، چرا که اگر اطلاعات کافی نداشته باشید، اعتماد مشتریان به شما کمتر خواهد شد.
مدیرکل شعب استان خراسان شمالی گفت : در شعبه تقسیم کار داشته باشید و پس از سپردن کار به همکاران آن را رصد کنید. نقاط اهرمی در شعبه باید مورد توجه قرار گیرد، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را اصلاح و سعی در تبدیل نقاط ضعف به قوت گردد. همیشه به دنبال ایده های خلاقانه برای بهبود وضعیت باشید.
وی افزود: راه های نفوذ در بازار را باید با داشته هایمان بشناسیم. داشته هایمان را خوب درک کنیم و در راه جذب منابع از آن استفاده کنیم.
عابدی پور در خصوص بازاریابی ادامه داد: جهت گیری، اقدامات و تدوین در لایه های سازمان است که منجر به نتیجه می شود. بازاریابی را صرف یک تیم نبینیم. هرکس در سازمان می تواند یک بازاریاب باشد. وی تصریح کرد: رفتار تک تک ما باعث جذب و یا دفع سرمایه های بانک ویا مشتریان می شود. در بازاریابی و فروش محصولاتمان منفعلانه عمل نکنیم و با عزت نفس و اعتماد به نفس جلو بریم و از دادن انرژی منفی بپرهیزیم.
وی در خصوص مدیریت استراتژیک خاطر نشان کرد : مدیریت استراتژیک یک نوع چشم انداز و افق است و یا مجموعه عملیات و تصمیماتی که برای عملکرد بلند مدت یک بنگاه داریم را مدیریت استراتژیک می گویند. مدیریت استراتژیک می گوید به کجا باید برویم و چگونه باید به مقصد برسیم و چه امکاناتی در این مسیر لازم داریم.
مدیرکل شعب استان خراسان شمالی با اشاره به سخن امام علی (ع) که می فرمایند: برنامه ریزی و آینده نگری قبل از شروع کار تورا از پشیمانی نجات می دهد، درخصوص گام های سند تحول گفت : بررسی و ارزیابی مدل های گوناگون مدیریت تحول و استراتژیک، شناخت وضعیت موجود، تحلیل ذی نفعان، شناخت تحلیل و رصد بازار رقبا، ترسیم وضعیت مطلوب بانک در افق 1404 ، تدوین استراتژی ها و اقدامات راهبردی از جمله گام های تدوین سند تحول بانک است.
وی در خصوص ویژگی های بودجه تحولی نیز به نکات بودجه تحولی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، کاهش هزینه ها و کاهش قیمت تمام شده پول و توسعه بازار منابع ارزان قیمت اشاره کرد و گفت : بودجه تحولی مبتنی بر رویکرد بلند مدت در راستای تحقق چشم انداز، بودجه تحولی جامعیت بودجه در ابعاد مختلف شامل: منابع، مصارف، درآمدهای مشاع و غیر مشاع و مطالبات می باشد. وی افزود: تحول و تحول گرایی مبتنی بر اقتضائات محیطی ، یکپارچگی و هم راستایی در تحقق ابعاد بودجه با چشم انداز، تمرکز بر ماموریت ذاتی بانک در حوزه اعتباری، هم راستایی با سیاست های اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می باشد.
سعید عابدی پور همچنین، مطالبی در خصوص مدیریت تجربه و ارتباطات و بازاریابی یکپارچه ارائه و تأکید کرد: توجه به سطح مشتریان در شعب و بازاریابی هدفمند و مشتریان فعلی شعب میتوانند بهترین بازاریاب جهت جذب مشتریان جدید باشند، به صحبت های مشتریان کاملاً گوش دهید، از تفسیرهای شخصی دستورالعمل ها برای مشتریان بپرهیزید، مشاغل و صنوف را در شعبه بخش بندی کنید و بازاریابی را بر اساس تقسیم بندی انجام شده و هدفمند دنبال کنید ، چون یکی از الزامات تحقق بودجه تحولی، تکریم ارباب رجوع است.
وی در خصوص هزینه ها تصریح کرد: یکی از مهمترین بخش ها در بودجه تحولی سال 1396، که می بایست با تدبیر و پیگیری مسئولین شعب تحقق پیدا کند کاهش هزینه است. لذا با توجه به بودجه تحولی بانک باید در کارها مدیریت هزینه و اصلاح الگوی مصرف داشته باشیم. اصلاح الگوی مصرف به معنی هزینه نکردن نیست بلکه درست مصرف کردن است.
در یک جمله، حرفه ای باشید و حرفه ای عمل کنید، حرفه ای عمل کردن به کاری که می کنیم نیست، بلکه به چگونگی انجام کار توسط ما است.
مدیرکل شعب استان خراسان شمالی در پایان به جمع بندی مطالب به شرح ذیل پرداخت و خاطرنشان کرد: انسجام و یکپارچگی در شعب و واحدهای مدیریت، صمیمیت، مراقبت و اعتماد درونی به بانکمان را سرلوحه فعالیت هایتان در بانک قرار دهید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.