بیمه مرکزی کنترل‌های لازم بر روی شرکت‌های بیمه را دارد

رئیس کل بیمه مرکزی :

بیمه مرکزی کنترل‌های لازم بر روی شرکت‌های بیمه را دارد

شنبه, فوریه 18, 2017 - 09:00 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص تعیین تکلیف ۵ شرکت بیمه که فاقد مدیرعامل بودند، گفت: مشکل چندانی نداریم، تکلیف مدیران 4 شرکت بیمه سرمد، میهن و آرمان انجام شد و بیمه تعاون هم در حال انجام است.

به گزارش دیوان اقتصاد، عبدالناصر همتی در گفت ‌و گو با فارس که در خصوص وضعیت ۵ شرکت بیمه‌ای که بدون مدیرعامل اداره می‌شدند پرسید، گفت: تعیین تکلیف مدیران این شرکت‌ها در حال انجام است، گاهی اختلاف نظرهایی بین هیأت مدیره و مدیران عامل پیش می‌آید و جابجا می‌شوند که اخیراً هم بیمه رازی را داشتیم.
وی ادامه داد: در بین شرکت‌های مطرح چند مورد دیگر تعیین تکلیف شدند. مثلاً مدیرعامل بیمه سرمد تعیین شد و تعیین تکلیف مدیرعامل بیمه تعاون هم در حال انجام است. مدیرعامل بیمه میهن هنوز حضور دارد و تغییر نکرده و مدیرعامل بیمه آرمان هم تعیین شد.
همتی یادآور شد: طبق آیین‌نامه، رئیس هیأت مدیره می‌تواند برای مدتی سرپرستی را عهده‌دار شود تا مدیرعامل مناسب را پیدا کند.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بیمه مرکزی کنترل‌های لازم را بر روی شرکت‌های بیمه دارد و مشکل چندانی نداریم.

به گزارش فارس چندی قبل ۵ شرکت بیمه یعنی میهن، بیمه تعاون، بیمه سرمد و دو شرکت بیمه متقابل کیش (دو شرکتی که به صورت تخصصی به بیمه نفتکش‌ها مبادرت می‌کنند) با سرپرست اداره می‌شدند و در گیر دار احراز صلاحیت مدیرعامل بودند.

در این رابطه برخی معتقدند آیین‌نامه 90 برای احراز صلاحیت حرفه‌ای کارکنان کلیدی صنعت بیمه چالش‌هایی را در تعیین مدیران عامل شرکت‌ها ایجاد می‌کند.
در عین حال رئیس کل بیمه مرکزی تاکید دارد فردی که قرار است در سمت بیمه به عنوان مدیرعامل تعیین شود باید صلاحیت این پست را هم داشته باشد و آیین‌نامه 90 در همین راستا تدوین شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.