تسهیل فرآیند کشف قیمت با اصلاح قوانین مربوط به دامنه نوسان و حجم مبنا

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری عنوان کرد:

تسهیل فرآیند کشف قیمت با اصلاح قوانین مربوط به دامنه نوسان و حجم مبنا

یک‌شنبه, آوریل 23, 2017 - 10:28 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سعید اسلامی با بیان اینکه اصلاح محدودیت های دامنه نوسان و حجم مبنا یکی از مشکلات مهم ساختاری بازار سرمایه را حل خواهد کرد، افزود: این اقدام گام مهم سازمان بورس و اوراق بهادار برای توسعه بازار سرمایه است.

به گزارش دیوان اقتصاد،سعید اسلامی بیدگلی در گفتگو با سنا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: قوانین مربوط به حجم مبنا و دامنه نوسان سال ها است که مشکلاتی برای بازار سرمایه ایجاد کرده بود و با اعلام رییس سازمان بورس مبنی بر اصلاح قوانین مربوط به دامنه نوسان و حجم مبنا فصل جدید بازار سرمایه آغاز شد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه سال ها فعالین بازار سرمایه در خصوص این مشکل صحبت می کردند، ادامه داد: با همت شاپور محمدی پنجره جدیدی برای بازار سرمایه گشوده شده است.

سعید اسلامی با بیان اینکه اصلاح محدودیت دامنه نوسان و حجم مبنا یکی از مشکلات مهم ساختاری بازار سرمایه را حل می کند، افزود: این اقدام گام مهم سازمان بورس و اوراق بهادار برای توسعه بازار سرمایه است.

به گفته دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری تغییر تدریجی دامنه نوسان و حجم مبنا ممکن است با ریسک های اندکی مواجه شود اما قطعا در مقابل این ریسک های اندک آینده روشنی وجود دارد و مشکلی که طی 10 سال اخیر بازار سرمایه با آن روبرو بوده با این اقدام حل خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که فعالین بازار سرمایه همواره با مشکل دامنه نوسان و حجم مبنا روبرو بوده اند خیلی زود با آن منطبق خواهند شد.

سعید اسلامی با اشاره به اینکه ریسک اصلاح میزان دامنه نوسان و حجم مبنا متوجه حرفه ای های بازار سرمایه نخواهد بود، افزود: به نظر می رسد فعالین بازار سرمایه با مشاهده عزم جدی سازمان برای اصلاح این روند همکاری کنند.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ادامه داد: این اقدام علاوه بر توسعه بازار سرمایه شفافیت بیشتر نیز به همراه دارد و یکی از کارویژه های مهم آن تسهیل فرآیند کشف قیمت است.

وی همچنین برنامه های کانون در سال 96 را تشریح کرد و گفت: در سال جدید تلاش می شود تعامل کانون  با سیاست گذاران و نهادهای سیاست گذاری نزدیک تر شود.

وی تقویت ارتباطات ببن المللی از طریق افزایش تعامل با نهادهای بین المللی و از سرگیری آزمون های ASAF در ایران و همچنین راه اندازی نسخه انگلیسی وب سایت کانون نهادهای سرمایه گذاری را از دیگر برنامه های کانون عنوان کرد.

در پایان دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری، همکاری با سازمان و نهادهای خیریه و مردم نهادی که از ساختار مالی شفاف برخوردارند را از جمله مسوولیت های اجتماعی کانون خواند و گفت: افزون بر این همکاری، کانون مد نظر دارد در سال پیش رو در خصوص آموزش های عمومی و فرهنگ سازی در بازار سرمایه گام های استواری را بردارد.

وی افزود: بهبود روابط با سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان بازار سرمایه از طریق فعال سازی کارگروه های تخصصی و تعامل بیشتر سازمان های مرتبط با بازار سرمایه از دیگر برنامه های مهم این کانون است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.