تلاش برای ایجاد نظام رفاهی متقابل برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور

تلاش برای ایجاد نظام رفاهی متقابل برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور

یک‌شنبه, می 21, 2017 - 13:54 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می کنیم که نظام رفاهی ما با کشورهای همسایه به ویژه کشورهایی که ایرانیان در آنجا شاغل هستند، متقابل باشد تا افراد بتوانند با انتقال سابقه بیمه ای خود، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

به گزارش دیوان اقتصاد ایرنا، «ابوالحسن فیروزآبادی» در دیدار با سفیران جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، ابعاد مختلف فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشریح کرد.
وی درباره اهمیت تنظیم روابط کار و رویکرد وزارت تعاون درخصوص کسب و کارهای خرد و متوسط، تعهد این وزارتخانه برای ایجاد رفاه اجتماعی و اقتصادی در جامعه و اهمیت حوزه تعاون و ... توضیحاتی به سفیران ایران ارائه کرد.
به گفته فیروزآبادی، وزارت تعاون در ابعاد مختلف فعالیت های خود، با همه آحاد جامعه در ارتباط است.
قائم مقام وزیر کار با اشاره به اهمیت نشست با سفیران ایران در خارج از کشور خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار با سازمان های بین المللی نظیر سازمان جهانی کار (ILO) در ارتباط هستیم.
وی افزود: ایرانیان بسیاری در خارج از کشور شاغل هستند و از این رو تبادل تجربیات با سایر کشورها در حوزه های مختلف ضروری است.
فیروزآبادی به حوزه های مربوط به صندوق های بازنشستگی و نقش و اهمیت آنها در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: این صندوق ها حدود ١١درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را به عنوان دارایی در اختیار دارند اما این رقم را در کشورهای توسعه یافته عددی به مراتب بزرگتر است.
وی در ادامه بر ارتباط با بازارهای جهانی و جذب سرمایه خارجی تاکید کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.