توسعه بازار اتکائی در کشورهای آسیای شرقی و آسیای میانه

مدیرعامل بیمه ایران خبر داد:

توسعه بازار اتکائی در کشورهای آسیای شرقی و آسیای میانه

یک‌شنبه, اکتبر 23, 2016 - 10:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیر عامل بیمه ایران گفت: علی رغم فقدان رتبه بین المللی ، شرکت سهامی بیمه ایران با قدمت ، ظرفیت و برند معتبر خود توانسته است در تعدادی از قراردادهای اتکایی بین المللی کشورهایی از جمله هندوستان ، آفریقای جنوبی ، بحرین ، مصر ، امارات ، قطر و ... مشارکت کند.

به گزارش دیوان اقتصاد، محسن پورکیانی، مدیر عامل بیمه ایران در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این پرسش که آیا بیمه ایران توانسته است در بازار بیمه اتکایی بین المللی حضور پیداکند و برای این امر از توانگری لازم برخوردار است یا خیر؟ ، گفت: شرکت سهامی بیمه ایران به پشتوانه قدمت و سابقه خود در بین شرکت‌های بیمه داخلی بیشترین حضور را نسبت به بقیه شرکت‌ها در بازارهای بین‌المللی داشته است، به طوری که در بخش واگذاری اتکایی توانسته است برای اخذ پوشش اتکایی مورد نیاز خود از ظرفیت بیمه گران اتکایی معتبر بین المللی استفاده و بعضاً نسبت به لیدری قراردادهای‌اتکایی اقدام کند.
وی افزود: برخی از بیمه گران اتکایی بزرگ از جمله سندیکاهای لویدز به تابعیت از نرخ و شرایط ارائه شده توسط شرکت سهامی بیمه ایران اقدام کرده‌اند که تابعیت سندیکاهای Chaucer و Amlin از بیمه نامه های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران براساس نرخ و شرایط اعلامی بیمه ایران از نمونه های بارز و اخیر آن است.
پورکیانی ادامه داد: در حوزه قبولی اتکایی نیز مهم‌ترین چالش برای بیمه ایران فقدان رتبه‌بندی از سوی شرکت‌های معتبر بین‌المللی است که این مهم با توجه به این که شرکت‌های معتبر رتبه دهنده در بخش صنعت بیمه، عمدتاً موسسات آمریکایی است، تاکنون مقدور نبوده است. اما علی رغم فقدان رتبه بین المللی ، شرکت سهامی بیمه ایران با قدمت ، ظرفیت و برند معتبر خود توانسته است در تعدادی از قراردادهای اتکایی بین المللی کشورهایی از جمله هندوستان ، آفریقای جنوبی ، بحرین ، مصر ، امارات ، قطر و ... مشارکت کند.
وی تصریح کرد: گرچه در حال حاضر باتوجه به اینکه مشکلات تبادلات ارزی بین ایران و سایر کشورها همچنان پابرجاست و امکان مشارکت این شرکت در قراردادهای اتکایی خارجی محدود شده است ولی در پی آن هستیم که بازار اتکائی خود را در کشورهای آسیای شرقی و آسیای میانه نیز توسعه دهیم و حضوری فعال و نیرومند در این مناطق داشته باشیم.
مدیرعامل بیمه ایران خاطر نشان کرد: به طور کلی رویکرد بیمه ایران بیشترین توان و ظرفیت پذیرش و نگهداری ریسک در صنعت بیمه کشور، افزایش درآمدهای ارزی بر معیار ریسک شناسی وریسک سنجی حرفه ای است.
وی افزود: علی‌رغم این که در چند مدت اخیر محدودیت هایی در سقف پذیرش ریسک از سوی سازمان ناظر برای این شرکت ایجاد شده و به نوعی" شرایط خود تحریمی" در ارزآوری و درآمدزایی بین المللی بوجود آمده اما ‌باتوجه به مکاتبات و پیگیریهای بعمل آمده و حمایت های رئیس کل محترم بیمه مرکزی ج.ا.ا ، ظرفیت پذیرش ریسک بیمه ایران در بخش اتکایی ، در آینده‌ای نزدیک همانند گذشته برابر با ظرفیت قبولی این شرکت خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.