توصیه رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق به فعالان اقتصادی؛ بازار عراق را از دست ندهید

توصیه رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق به فعالان اقتصادی؛ بازار عراق را از دست ندهید

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: بازار عراق از فرصت‌های بی‌بدیل برای توسعه سرمایه‌گذاری، تجاری، اقتصادی و ... برخوردار است و فعالان اقتصادی در جهت گسترش حضور در این بازار تلاش و اقدام کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، یحیی آل اسحاق در گفتگویی با اشاره به بازار عراق افزود: بازار عراق طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده بهترین بازار برای توسعه سرمایه گذاری، مبادلات تجاری و فعالیت‌های اقتصادی خواهد شد.
وی ادامه داد: عراق توانایی‌های بسیار زیادی در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و بهبود وضعیت زیرساخت‌های خود دارد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: روابط تجاری ایران و عراق با توجه به روابط عمیق تاریخی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بین دو ملت امروزه در ابعاد استراتژیک و امنیت ملی برای دو کشور بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه افزود: متاسفانه مجموعه نظام مدیریتی و تصمیم‌گیری در زمینه تجارت و بازرگانی در کشور عراق از وضع ثابتی برخوردار نیست و مدام در حال تغییر و تلاطم است.
آل اسحاق با تاکید بر اینکه با توجه به متلاطم بودن بازار تجاری عراق تجارت با این کشور سخت است، اظهارداشت: این موارد منجر به چشم‌پوشی از بازار عراق نمی‌شود و افرادی که روحیه مواجهه با این مسائل را دارند می‌توانند در این بازار موفق باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عراق از جمله بازارهای پراهمیت برای ایران است، گفت: رویکرد برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران به این بازار باید ویژه باشد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق ضمن تاکید بر توجه ویژه به زیر ساخت‌های لازم برای تجارت با کشور عراق از سوی دولت تاکید کرد و افزود: امکان رفع تمام مشکلات تجاری به وسیله فعالان اقتصادی در تجارت با کشور عراق وجود ندارد و انتظار می‌رود تا مسئولان این مشکلات را برطرف کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.