جذب 800 میلیارد تومانی بانک توسعه صادرات از صندوق ملی

جذب 800 میلیارد تومانی بانک توسعه صادرات از صندوق ملی

سه‌شنبه, ژولیه 25, 2017 - 15:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: هشت هزار میلیارد ریال سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی سپرده ریالی جذب شد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، علی صالح آبادی در نشست بررسی مشکلات و موانع صادراتی در حوزه مالی و بانکی که در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، از بانک توسعه صادرات به عنوان یکی از کم شعبه ترین بانک های کشور یاد کرد و افزود: این بانک دارای 40 شعبه در مراکز استان ها و مناطق آزاد است.
وی افزود: تنها بانکی هستیم که سود سپرده آن از 15 درصد فراتر نمی رود از همین رو توان چندانی در جذب سپرده مردم نداریم.
صالح آبادی اظهار کرد: اتکا ما در حوزه ریالی به سه بخش تقسیم می شود که می توان به تامین بخشی از سرمایه بانک توسط دولت، منابع بانک مرکزی در قالب خطوط اعتباری و سپرده گذاری صندوق توسعه ملی اشاره کرد.
به گفته وی، نزدیک به 10 سال است که سرمایه بانک توسعه صادرات افزایش نداشته و آخرین افزایش آن در سال 86 گزارش شده است.
صالح آبادی ادامه داد: به دنبال استفاده از ابزارهای تامین مالی جدید هستیم و این بانک در سال گذشته یک هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از وجود نزدیک به 900 تاجر در استان کرمانشاه خبر داد و ادامه داد: در گذشته از سوی صندوق توسعه ملی مجوزی برای پرداخت تسهیلات در بخش تجارت وجود نداشت که اکنون این مانع رفع شده است و پرداخت تسهیلات با پیگیری مدیر اتاق بازرگانی استان و همکاری سازمان های مربوطه محقق می شود.
وی به اثرات برجام در کاهش مشکلات و رفع موانع بانک توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: پس از برجام حساب بلوکه شده ما در 32 بانک جهانی فعال شد و هزینه نقل و انتقال به نسبت دوره تحریم کاهش یافت.
صالح آبادی ادامه داد: سودآوری در اولویت نخست قرار ندارد و کمک به سهولت در صادرات نخستین هدف ماست ولی به این دلیل که نمی خواهیم بانک زیان ده باشیم به دنبال سودآوری اندک و مثبت نیز هستیم.
وی به همجواری استان کرمانشاه با عراق و صادرات چند میلیاردی به این کشور اشاره کرد و گفت: امروز در کشور صادرات غیرنفتی از اولویتی دوچندان برخوردار است چون کشورهایی که به صادرات غیرنفتی توجه نکرده اند به عاقبت ناخوشی دچار شده اند.
وی از انعقاد قرارداد خط اعتباری به البلاد عراق به میزان 18میلیون یورو خبر داد و افزود: سقف قرارداد عاملیت با صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح ها 500 میلیون دلار است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.