جریمه دیرکرد برای بانک ها عملا منفعتی ندارد

عضوکمیسیون برنامه،بودجه :

جریمه دیرکرد برای بانک ها عملا منفعتی ندارد

یک‌شنبه, فوریه 19, 2017 - 12:44 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدیران بانکی که وام کلان به اشخاص خاص پرداخت کرده اند با وام گیرنده ارتباط داشته و از این موضوع منتفع شده اند.

به گزارش دیوان اقتصاد،عزت الله یوسفیان ملا درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص زیان ده بودن بانک ها گفت:درحال حاضر نرخ سود سپرده ها بانکی بالا است و بطور طبیعی بانک ها،مبالغ بالایی را بابت پرداخت سود سپرده ها نیاز دارند.

نماینده مردم آمل و لاریجان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه بانک ها بالا است، ادامه داد:نرخ تورم بالا در سال های گذشته و حتی رشد هزینه هایی مانند هزینه تبلیغات،برق، آب و اجاره ساختمان برخی شعب بانکی باعث شده، هزینه های بانکی افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه فاصله نرخ سود سپرده های با نرخ سود تسهیلات بانکی نزدیک است، افزود: بخش قابل توجهی از سپرده ها در قالب معوقات از بانک خارج شده که بیانگر پرداخت سود برای پول هایی است که در بانک وجود ندارد.

یوسفیان ملا ادامه داد:برخی مدیران بانکی که وام کلان به اشخاص خاص پرداخت کرده اند با وام گیرنده ارتباط داشته اند و از این موضوع منتفع شده اند به دلیل اینکه بطور مثال ارائه یک وام بانکی حدود300 میلیارد تومانی بدون اخذ وثیقه کافی، غیرممکن است.

وی افزود:بخشی از دارایی بانک ها مربوط به معوقاتی است که سوخت شده اند و اصطلاحا روی کاغذ هستند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور می شود:امکان دارد به ازای معوقات بانکی،جریمه دیرکرد و سود لحاظ شود،اما این موضوع عملا سودی برای بانک ها ندارد به دلیل اینکه این موضوعات تنها روی کاغذ است.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.