رشد ۴۵هزار میلیارد تومانی مطالبات معوق بانک‌ها در ۳ سال اخیر

رشد ۴۵هزار میلیارد تومانی مطالبات معوق بانک‌ها در ۳ سال اخیر

سه‌شنبه, ژانویه 17, 2017 - 09:14 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک‌ها طی سه سال گذشته با رشد ۴۵ هزار میلیارد تومانی بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک‌ها از سالهای متمادی گذشته یکی از مشکلات اساسی سیستم بانکی بوده و بخش عمده این معوقات معمولاً از پرداخت تسهیلات کلان و نجومی بدون ضابطه و وثیقه و با زدوبند و لابی های پشت پرده با مسئولان و مدیران بانک ها ایجاد شده است.
بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی، میزان مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک‌ها در آبان ماه سال جاری به بیش از 110 هزار میلیارد تومان رسیده است، هر چند گزارش های غیر رسمی از ارقام بالاتری خبر می دهند.
طبق گزارش بانک مرکزی، مطالبات معوق و سررسید گذشته بانک‌ها در تیرماه سال 92 که پایان کار دولت دهم بوده، 64.5 هزار میلیارد تومان بوده است. بنابراین طی 40 ماه گذشته بیش از 70 درصد بر مطالبات معوق بانک‌ها افزوده شده است.
پس از فساد بانکی 3 هزار میلیارد تومانی که در دولت گذشته رخ داد و مردم تا آن روز فسادی بزرگتر از این ندیده بودند، طی دو سه سال گذشته پرونده های متعدد فساد بانکی با رقم های 2 تا 12 هزار میلیارد تومانی در این دولت هم رخ داد که در تاریخ ایران سابقه ندارد و بخش عمده رشد مطالبات معوق مربوط به همین فسادهای بزرگ بانکی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.