فرهنگ سازی، آموزش همگانی و تبلیغات در صدا و سیما؛ مهمترین کار در عرصه بیمه

فرهنگ سازی، آموزش همگانی و تبلیغات در صدا و سیما؛ مهمترین کار در عرصه بیمه

یک‌شنبه, می 21, 2017 - 11:06 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

متاسفانه در عرصه بیمه خودمان یک تنه هم بازاریابی می کنیم و هم تبلیغات و آموزش همگانی به مردم ارائه می دهیم .

  به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی- «شهرام آقایی»نماینده تعالی بیمه عمر و پس انداز دانا، در پاسخ به سوال در خصوص مهمترین اولویت های اقتصادی در حوزه بیمه که لازم است مورد توجه دولت جدید پس از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم قرار بگیرد، گفت: به نظر من مهمترین کار در عرصه بیمه، فرهنگ سازی، آموزش همگانی و تبلیغات در صدا و سیماست که باید مورد توجه دولت دوازدهم قرار گیرد.

وی افزود: مهمترین رکن یک بیزینس موفق آن است که مردم جامعه مطلع باشند و در این زمینه آموزشهای لازم داده شود. متاسفانه در عرصه بیمه خودمان یک تنه هم بازاریابی می کنیم و هم تبلیغات و آموزش همگانی به مردم ارائه می دهیم در صورتیکه در تمام دنیا، بیمه به صورت یک فرهنگ و یک تبادل انرژی برای مردم هر کشور نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم آن کشور درآمده است.

«آقایی» با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در عرصه بیمه باید از یکجایی شروع بشود گفت: درمورد بیمه و فرهنگ بیمه در ایران صحبتهای کلیشه ای فراوانی می شود مثلا برخی می گویند در ملت ایران فرهنگ بیمه وجود ندارد من معتقدم اگر ملت ایران با فرهنگ بیمه آشنا نیستند این اتفاق باید از یکجایی شروع بشود و فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت بگیرد و قطعا دولت وصدا و سیما می تواند نقش مهمی در این زمینه بازی کند.

این فعال بیمه ادامه داد: در حال حاضر شرکتهای بیمه ای اغلب از جیب خودشان هزینه و تبلیغ می کنند در نتیجه این تصور برای برخی ایجاد می شود که شرکتهای بیمه ای حتما سوددهی بالایی دارند که خود مستقیما وارد عمل شده و تبلیغ می کنند اما این یک دیدگاه غلط اجتماعی است که می تواند به سدی برای ایجاد فرهنگ بیمه تبدیل شود.

«آقایی» فرهنگ و آموزش رسانه ای از سوی صدا و سیما را ضعیف دانسته و به اخبار پولی مالی گفت: استفاده از انیمیشن در قالب طنز که پیشتر در جهت فرهنگ سازی رانندگی از سازمان صدا و سیما پخش می شد در سطح جامعه بسیار تاثیرگذار بود و گام مثبتی در کاهش ترافیک و حوادث بازی کرد. الان هم اگر صدا و سیما به جای تبلیغات چیپس و پفک نمکی، از این انیمیشنها در جهت معرفی و فرهنگ سازی جامعه در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت بیمه استفاده کند تاثیر فوق العاده ای در سطح جامعه برجا خواهد گذاشت و نقش موثری در رونق این صنعت بازی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید بین ارگانهای مختلف تعامل به وجود آید تصریح کرد: دولت چند چرخ دنده دارد که همان وزارتخانه های مختلف هستند، اگر بخش بازرگانی ماشینِ زیاد تولید کند یا راهنمایی رانندگی ماشینِ زیاد نمره کند، من بیمه گر زیر این چرخ دنده ها خرد می شوم بنابراین باید تعاملی بین ارگانهای مختلف، صدا و سیما، راهنمایی رانندگی و وزارت بازرگانی شکل بگیرد وگرنه هرسازمانی که بخواهد ساز خودش را بزند تمام فشار به صنعت بیمه وارد خواهد شد.

«آقایی»متذکر شد: حقیقتی که وجود دارد این است که ما شرکتهای بیمه ای، به تنهایی نمیتوانیم وارد حوزه تبلیغات شویم و دولت باید همکاریهای لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی با اشاره به تاثیرات منفی ورشکسته شدن برخی شرکتهای بیمه گفت: وقتی که یک شرکت بیمه‌ای به دلایلی از جمله عدم حمایت از سوی دولت ورشکست می شود تاثیر بسیار بدی بر باقی شرکتهای بیمه ای و در کل صنعت بیمه برجا می گذارد. به عنوان نمونه ورشکستگی یکی از شرکتهای بیمه که چندی پیش اتفاق افتاد بازتاب منفی در تبلیغات بیمه‌ای داشت چون این ورشکستی تبدیل به پتکی شده که مشتریان مستقیما بر سر ما می‌کوبند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.