مهلت ساماندهی صرافی ها به پایان رسیده است

مهلت ساماندهی صرافی ها به پایان رسیده است

جمعه, آوریل 28, 2017 - 11:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید شرایطی فراهم شود که بازار ارز تحت تاثیر مسائل سیاسی نباشد، گفت: نباید اجازه داد برخی از صرافی ها و دلالان نرخ ارز را بصورت کاذب بالا و پایین کند.

به گزارش دیوان اقتصاد زهرا سعیدی مبارکه در گفت وگو با خانه ملت، گفت:باید پذیرفت در سال های 90 و 91 نوسانات شدید بازار ارز صدمات بزرگی به اقتصاد و بخش تولید کشور زده و برنده این بازی سوداگران بازار ارز بودند که به سودهای نجومی دست یافتند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:گزارش ها حکایت از این دارد در آشفته بازار ارز برخی از صرافی ها نیز مقصر بودند، این موضوعات بیانگر این است که نظارت بر عملکرد صرافی موثر نبوده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:نوسانات شدید بازار ارز همواره در خارج کردن بازار های دیگر از تعادل تاثیرگزار بوده است بنابراین منطق اقتصادی حکم می کند که شرایط به نحوی باشد که نرخ ارز در بازارهای مختلف متاثر از مولفه های اقتصادی باشد.
سعیدی مبارکه تصریح کرد:علاوه بر صرافی ها برخی از دلالان نیز در تعیین قیمت ارز نقش داشتند و گاهی با ایجاد شایعات اصطلاحا "در کف بازار" قیمت ها را با توجه به منافع خود بالا و پایین می کنند بنابراین نباید اجازه داد برخی از صرافی ها و دلالان، نرخ ارز را بصورت کاذب بالا و پایین کند.
وی ادامه داد:در هرصورت باید پیشگیری ها و نظارت های لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده در بازار ارز صورت گیرد و تدابیری اتخاذ شود که موضوعاتی مانند برگزاری انتخابات باعث تغییر نرخ ارز نشود.
مهلت ساماندهی صرافی ها به پایان رسیده است
سعیدی مبارکه افزود:معاون اول رئیس جمهور در سال گذشته اظهار داشت باید صرافی ها تا پایان سال توسط بانک مرکزی ساماندهی شوند بنابراین با توجه به گذشت بیش از یک ماه از سال 96 باید در رابطه با ساماندهی صرافی ها، بانک مرکزی گزارش ارائه کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:تمامی اقدامات در راستای ساماندهی بازار ارز باید به این موضوع منتهی شود که قیمت ارز تحت تاثیر هیجانات و اخبار سیاسی نباشد و اجازه تکرار رونق بازار دلالی ارز در کشور داده نشود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.