نماینده ویژه انگلستان سخنان ترامپ در مقابله با ایران را نادرست خواند

نماینده ویژه انگلستان سخنان ترامپ در مقابله با ایران را نادرست خواند

سه‌شنبه, می 23, 2017 - 12:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نماينده ويژه دولت انگليس در گفت‌و‌گويي از سخنان ضد ايراني ترامپ در عربستان انتقاد کرد و درباره رفع تحريم‌هاي غير هسته‌اي مسير رييس جمهور منتخب را دشوار ارزيابي نمود.

لرد نورمن لامونث نمايند ويژه دولت انگليس در امور تجاري با ايران در گفت‌و‌گو با شبکه خبري «بلومبرگ» پيرامون انتخاب مجدد «حسن روحاني» و سخنان اخير «دونالد ترامپ» رييس جمهور آمريکا گفت: «روحاني در زمان تبليغات انتخابات به صراحت نه تنها از سرمايه گذاري وسيع در کشورش خبر داد بلکه بر بهبود روابط با کشورهاي جهان سخن گفت و حتي به ويژه به عربستان نيز اشاره کرد و گفت که نيازي به خصومت بين دو طرف نيست.»
وي درباره سخنان شب گذشته ترامپ در عربستان و با انتقاد از وي گفت: «ترامپ در سخنان خود در عربستان سخنان روحاني را تصديق نکرد. چرا به امنيت ايران هيچ اشاره‌اي نشد؟»
وي درباره تمرکز دولت جديد روحاني و پاسخ به لفاظي‌هاي ترامپ گفت: «محمد جواد ظريف، وزير خارجه ايران جواب ترامپ را محتاطانه داد. روحاني خواهان حذف تحريم‌هاي غير هسته‌اي عليه کشورش است و بايد در اين مسير گفت‌و‌گوهاي مستقيم با طرف‌هاي اروپايي و همکاري آمريکا داشته باشد. اين وظيفه‌اي دشوار است. البته او تلاش خود را در اين زمينه انجام مي‌دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.