پرهیز از ادغام شتابزده بانک‌ها

پرهیز از ادغام شتابزده بانک‌ها

شنبه, ژوئن 24, 2017 - 10:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید در تجمیع بانک‌ها شتابزده عمل کرد، افزود: تعداد کارت های بانکی در کشور بالا است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، سیدتقی کبیری درباره ادغام بانک ها گفت: با توجه به وجود تکثر بانک ها در اقتصاد کشور، اعمال مدیریت واحد، متمرکز و نظارتی یک ضرورت محسوب می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تجمیع بانک ها به صورت شتابزده به زیان اقتصاد کشور است، اظهارداشت: تعداد و تنوع کارت های بانکی در کشور بالا است.
وی با بیان این مطلب به خبرگزاری خانه ملت بیان داشت: تکثر و تنوع بانک ها بدون رعایت موضوعات کارشناسی صحیح نیست، اما تجمیع بانک ها به صورت شتابزده نیز قابل قبول نیست.
این نماینده مجلس افزود: بانک مرکزی باید به اعمال مدیریت صحیح و نظارت دقیق بر عملکرد بانک ها توجه ویژه کند، به دلیل اینکه در یک بانک حتی حساب های متنوع بانکی وجود دارد.
کبیری با تاکید بر ضرورت کنترل حساب های بانکی بیان داشت: بانک مرکزی باید مانع گسترش بی رویه بانک های متعدد در کشور شود و ساماندهی موثری در زمینه وضعیت تعداد و تنوع بانک ها داشته باشد.
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش ها در حال حاضر تعداد کارت های بانکی به طور نسبی در کشور بالا است که به طور طبیعی ضرورتی به این میزان تنوع و تعداد کارت های بانکی وجود ندارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید کارت های بانکی مختلف در شبکه بانکی کشور در قالب یک کارت تجمیع شوند، البته انجام این مهم مشروط به تقویت زیرساخت ها است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.