کارنامه بانک صادرات درایفای مسئولیت‌های اجتماعی درخشان است

کارنامه بانک صادرات درایفای مسئولیت‌های اجتماعی درخشان است

سه‌شنبه, ژولیه 25, 2017 - 12:08 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بانک صادرات در چند سال گذشته نقش عمده‌ای در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بخش‌های مختلف کشور داشته و سیاست‌های اتخاذ شده در این زمینه را به خوبی اجرا کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، محمدرضا بادامچی در مورد عملکرد بانک صادرات ایران در چند سال گذشته، ضمن بیان مطلب فوق گفت: امروزه موسسات فعال در زمینه بانکداری سرمایه‌گذاری در حقیقت به عنوان نهادهای واسطه مالی و اقتصادی عمل می‌کنند. این موسسات به‌نوعی مشاور حرفه‌ای و متخصص در افزایش منابع مالی شرکت‌ها و جمع‌آوری و تبادل اطلاعات لازم برای مشتریان خود هستند، از اینرو در موضوعات استراتژیک از قبیل: توسعه، جذب مشارکت، انتشار و فروش سهام، ادغام و تملک و سایر معاملات ذیربط از مراکز مهم و تخصصی مشاوره‌ای به شمار می‌روند
وی افزود: به عبارت دیگر اگر چه بانک‌های سرمایه‌گذاری با هدف خاص تامین سرمایه برای شرکت‌ها ایجاد شده‌اند، در شرایط کنونی تقریبا همه فعالیت‌های مرتبط با بازار سرمایه را انجام می‌دهند.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، شهر ری، اسلام شهر و پردیس همچنین ادامه ابراز کرد: بانک‌ها با در اختیار داشتن قسمت عمده‌ای از وجوه در گردش جامعه و تخصیص آن به بخش‌های مختلف اقتصادی، نقش بسیار مهمی را در هر نظام اقتصادی ایفاء می‌کنند و در تنظیم روابط و مناسبات اقتصاد جامعه، تاثیر بسزایی دارند.
وی ادامه داد: سازمان و ارگان‌ها با توجه به رسالت خود مسئولیت‌ها و وظایفی را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی برای خود تعریف می‌کنند و این موضوع یک فعالیت غیراقتصادی و غیرانتفاعی است که تنها برای رشد شکوفایی و ارتقا سطح کیفی جامعه پیرامون خود انجام می‌دهند.
بادامچی با تاکید بر اینکه با توجه به رقابت سخت در صنعت بانکداری، برقراری ارتباط خوب کاری با مشتریان این صنعت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: صنعت بانکداری بر فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی همچون آموزش، سلامتی، بازاریابی زیست محیطی و ... تمرکز دارد.
وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با توجه به رابطه تنگاتنگی که بین اشتغال و بیکاری با موضوعات دیگر اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، نظام بانکی کشور در طول سال‌های برنامه سوم توسعه معادل ۷۰ درصد منابع پس‌انداز خود را پس از کسر ذخایر قانونی و احتیاطی سپرده‌ها، به صورت وام بدون بهره و کارمزد ۴ درصد به منظور ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به متقاضیان مربوطه که توسط ادارات کل کار و امور اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند، اعطا کرده که این وام با مساعی و همکاری ادارات کار و بانک‌ها در حال جذب و پرداخت است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین افزود: ارائه خدمات بانکی تنها یکی از کارکردهای رسانه‌های اجتماعی در صنعت بانکداری است. برقراری ارتباط دوجانبه و تعاملی بین بانک و مشتریان مزایای متعددی برای هر دو طرف دارد که فرصت‌های بسیار ارزشمندی در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد. درواقع در بستر رسانه‌های اجتماعی ضمن اینکه تبادل اطلاعات فراهم می‌شود؛ دسترسی مشتریان به خدمات تسهیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بانک به عنوان واسطه مالی می‌تواند نیروی انسانی و سرمایه‌های نقدی را به هم پیوند بزند و باعث حرکت جامعه شود، بیان کرد: بانک صادرات از گذشته نسبت به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی توجه داشته و علاوه بر مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی در حوزه انرژی و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، اقداماتی از قبیل، احداث مدارس در نقاط محروم کشور، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مشارکت اشتغالزایی، مشاغل خانگی و کارفرمایی، اعطای تسهیلات به زائرین عتبات عالیات و کمک به سیل و آسیب زدگان را در کارنامه داشته است.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، شهر ری، اسلام شهر و پردیس گفت: بانک‌ها نقش عمده‌ای در بخش‌های مختلف کشور دارند و سیاست‌های اتخاذ شده در این موسسات نقش بسزایی را در بخش‌های مختلف اجتماع ایفا می‌کند، اجرای مسئولیت‌ای اجتماعی و رسیدگی به وظایف اجتماعی نقش مهم در ایجاد و بهبود برند سازمان ها در جامعه ایفا می‌کند.
وی اضافه کرد: رسیدگی به مسئولیت‌های اجتماعی توسط بانک‌ها می‌تواند هم در توسعه پایدار نقش مثبتی داشته باشد و هم بانک‌ها را در خلق ارزش بیشتر و کسب سود و افزایش مشتری و افزایش وفاداری مشتریان و همین طور کسب اعتماد و اطمینان مشتریان یاری کند.
بادامچی در پایان گفت: خوشبختانه بانک صادرات ایران نقش خود را در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه با اقداماتی خیرانه و خداپسندانه به قشر ضعیف جامعه به خوبی ایفا کرده و امید است سایر بانک‌ها و نهادها نیز از بانک صادرات ایران در انجام رسالت‌های اجتماعی الگوبرداری کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.