میزان درآمد افراد ملاک فساد نیست

وزير اقتصاد :

میزان درآمد افراد ملاک فساد نیست

چهارشنبه, می 10, 2017 - 15:33 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

علی طیب نیا در خصوص تقسيم بندي جامعه به ٩٦ درصد و ٤ درصد، گفت: اگر جمعيت را به ١٠٠ گروه تقسيم كنيم تنها دهك اول فاصله درآمدي با ساير دهك ها دارد و دهك هاي ديگر فاصله چنداني  با هم ندارند همچنین در همه جوامع دهك صدم فاصله زيادي با بقيه  دهک ها دارد و هيج مبناي براي تفكيك ٤ دهك وجود ندارد و ميزان درآمد افراد ملاك فساد است نيست بلكه جگونگي كسب درآمد  ملاک است و اگر فعال اقتصادي با شيوه اي درست و در چارچوب قوانين ازطريق توليد، اشتغال ايجاد كند نه تنها فساد انجام نشده بلكه در دين هم به آن توصيه شده است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، وزير اقتصاد در نشستی خبري با بيان اينكه سرمايه گذاران درصورت وجود امنيت ، سرمايه خود را به كشور مي آورند، تاكيد كرد: در وزارت اقتصاد از كساني كه درآمد بالا دارند و در كشور سرمايه گذاري مي كنند و پرداخت ماليات و مقررات را هم رعايت می كنند استقبال مي شود و اگر غير از ابن باشد  آيا زمينه فرار سرمايه را فراهم نكرده ايم ؟ آیا پيش بيني برنامه ششم ورود سرمايه به كشور نيست؟

وزير اقتصاد در ادامه با اشاره به كاهش ٢٠ درصدي درآمد ملي كه با تورم ٤٠ درصدي در سال ٩٢ همراه بود ، گفت: اگر وضعيت موجود ادامه مي يافت بايد نفت در برابر غذا مي گرفتيم و زماني كه ما دولت را تحويل كرديم تمركز دولت بر روي بهبود معيشت زندگی ، توليد و درآمد بيشتر بود و برای رسیدن به رشد اقتصادي پيش نيازهاي باید انجام می شد وآن ثبات در اقتصاد كلان بود كه با مهارتورم و كنترل بازار ارز توانستیم شرايط كسب و كار را در كوتاه مدت بهبود ببخشیم و به رشد مثبت اقتصادي در ٩٣سال و ٩٥ برسیم.

وي تاكيد كرد : رشد ٨ درصدي  که در برنامه ششم به آن اشاره شده یك الزام است نه انتخاب و با اين رشد به اشتغال ٩٥٠ هزار نفري مي رسيم ومحاسيات برنامه ششم نشان مي دهد به 770 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري سالانه نيازمنديم که آن را باید از منابع داخلي ، صندوق توسعه ، بودجه عمومي وبازار سرمايه تامين كنيم به شرط آن که جامعه به ٩٦ و ٤ درصد تقسيم نشود. و همچنین سالانه باید ٦٥ ميليارد دلارسرمايه گذاري خارجي تهيه كنيم و بايد اعتماد سرمايه گذار خارجي را جلب كنيم و با کشورها تعاملات مثبت داشته باشيم.

**يارانه

وي در توضیح افزایش یارانه نقدی که شعار یکی از کاندیداها دبود ، اظهارداشت: يارانه فعلی ٤٢ هزار ميليارد تومان بايد برداخت شود در حالی که ما 31 هزار میایارد تومان منابع برای پرداخت یارانه داريم و مابقي از بودجه دولت برداخت مي شود که اگر قرار باشد يارانه ٣ دهك افزايش یابد ٧٠ هزار ميليارد تومان و براي همه ١٢٠  هزار میایارد تومان نياز داريم  و بابت پرداخت كارانه  به بيكاران هم 70 هزارمیلیارد تومان منابع نياز داريم  که جمعا ٢٠٠ هزار ميليارد تومان خواهد شد این در حالی است که كه درآمد نفتي سال گذشته، 72 هزار ميليارد تومان بوده  و براي ٣ برابر كردن  یارانه یا بابد ماليات ٣ برابر شود يا قيمت حامل های انرژی افزايش يابد كه نتيجه  آن ركود و تورم می شود.

به گفته وی شايد در كوتاه مدت قدرت خريد  مردم افزايش پیدا کند ولی قبمت ها هم  به همان اندازه افزايش مي يايد و اين چرخه تورمي ادامه يافته و كشور را به سقوط می رساند.

وزیر اقتصاد راه دیگر فزايش يارانه  را بانك مركزي عنوان کرد و گفت:  بانک مرکزی يك بار در گذشته براي مسكن مهر ٥٠ هزار ميليارد تومان پول وارد بازار کرد و آثار تورمی آن زیانباربود وتنها راه بهبود معيشت ، توليد با فعال كردن بخش خصوصي و ايجاد شغل است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.