شرایط حذف یارانه بگیران مشخص شد

با مصوبه کمیسیون تلفیق؛

شرایط حذف یارانه بگیران مشخص شد

سه‌شنبه, مارس 8, 2016 - 16:07 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 مجلس گفت: بر اساس مصوبه اخیر این کمیسیون، شرایط درآمدی برای حذف از دریافت یارانه نقدی تعیین و دولت مکلف شد از ابتدای سال آینده افراد مشخص شده را از لیست یارانه بگیران حذف کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 مجلس گفت: بر اساس مصوبه اخیر این کمیسیون، شرایط درآمدی برای حذف از دریافت یارانه نقدی تعیین و دولت مکلف شد از ابتدای سال آینده افراد مشخص شده را از لیست یارانه بگیران حذف کند.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" اظهار کرد: در این جلسه که با حضور مسوولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس و سازمان های ذی ربط برگزار شد، ادامه رسیدگی به بخش درآمدی بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مصوبه های کمیسیون به بحث یارانه ها اختصاص داشت و براساس اصلاح تبصره 14 لایحه دولت، مقرر شد درخصوص هدفمندی یارانه ها بدین صورت عمل شود که مجموع منابعی که قرار است از اصلاح قیمت کالاها و خدمات به دست آید در حدود 48 هزار میلیارد تومان است.

پورابراهیمی ادامه داد: دولت می بایست درخصوص یارانه ها بدین صورت عمل کند که اولا کلیه تجار دارای کارت بازرگانی و صاحبان مشاغل آزاد که پرداختی مالیاتی آنها در سال 94 بیش از 150 میلیون ریال بوده، مبنای تصمیم قرار گیرد، لذا کلیه پزشکان عمومی و بالاتر مشمول حذف یارانه خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین همه اعضای هیات علمی دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و تمامی کارکنان دولت که دریافتی آنها بیش از 3 میلیون تومان در ماه است، مشمول حذف یارانه‌ها می شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: همچنین کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی و غیردولتی و نهادهای وابسته عمومی غیردولتی مشمول عدم دریافت یارانه هستند.

وی افزود: دولت مکلف شد از ابتدای سال آینده اسامی تمامی کارکنان نیروهای مسلح کشور که دریافتی سالانه آنها بیش از 35 میلیون تومان است، کلیه بازنشستگانی که دریافتی سالانه آنها بیش از 35 میلیون تومان است، همچنین تمامی حقوق بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی که دریافتی آنها بیش از 35 میلیون تومان است و کلیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قضات دادگستری و کارکنان قوه قضائیه که دریافت سالانه آنها بیش از 35 میلیون تومان است را از لیست یارانه بگیران حذف نماید.

پور ابراهیمی تصریح کرد: از ابتدای تیرماه پرداخت یارانه به افراد مذکور در حکم تصرف در اموال عمومی خواهد بود که جرم محسوب می شود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، به میزان 10 هزار میلیارد تومان اوراق خزانه اجازه انتشار یافت که در راستای تامین مالی طرح های عمرانی است و بر این اساس زمینه اجرای طرح های عمرانی از ابتدای سال فراهم خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد از اعتبارات طرح های تعادل بخشی نسبت به تامین و نصب موتور چاه های کشاورزی از محل منابع بدون احتساب صاحبان چاه ها صورت گیرد.

وی افزود: مقرر شد دولت یک درصد از مجموع اعتبارت هزینه ای از تملک سرمایه ای شرکت های دولتی را به صورت ماهانه در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا برای ارتقای کیفیت مدارس و پرداخت مطالبات فرهنگیان هزینه شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: همچنین براساس مصوبه دیگر اختصاص مبلغ 250 میلیارد تومان منابع مربوط به شرکت های بیمه ای از محل فروش بیمه شخص ثالث است و مقرر شد تا اجرایی شدن قانون جدید این موضوع نهایی شود.

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: مصوبه دیگر، استمرار حکم قبلی درخصوص بحث جریمه غائبین مشمول نظام وظیفه است که مقرر شد کلیه مشمولان نظام وظیفه که بیش از 8 سال غیبت دارند بتوانند به صورت نقدی یا تقسیط نسبت به خرید جرائم خود اقدام کنند که بر این اساس برای مشمولان زیردیپلم مبلغ 10 میلیون تومان، برای دیپلم 15 میلیون تومان، برای فوق دیپلم مبلغ 20 میلیون، برای لیسانس 25 میلیون، برای فوق لیسانس 30 میلیون، برای دکتری پزشکی 35 میلیون، دکتری غیرپزشکی 40 میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر هم 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: البته مشمولان متأهل مبلغ 5 درصد تخفیف و برای مشمولان متأهل دارای فرزند به ازای هر فرزند به میزان 5 درصد از مبلغ جریمه کسر شود. همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد علاوه بر آن 8 سال 10 درصد به مبلغ جریمه اضافه می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.