جزییات آمارهای اقتصادی

عضو هیأت علمی و مدیر پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی تشریح کرد :

جزییات آمارهای اقتصادی

دوشنبه, می 15, 2017 - 11:07 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیأت علمی و مدیر پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: سیاست‌های اقتصادی ذاتی دو گانه دارند و برخی سیاست‌ها برخلاف ظاهر زیبا در نهایت به ضرر مردم تمام می‌شوند و برخی سیاست‌ها با وجود ظاهر نازیبا در نهایت به نفع مردم تمام می‌شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، حمید زمان‌زاده در میزگرد اقتصاد ایران؛ تحلیل آخرین وضعیت و چشم انداز سیاست های اقتصادی در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با حضور، بهروز هادی زنوز عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، کامران ندری مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی و تیمور رحمانی عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سیاست‌های اقتصادی ذاتی دو گانه دارند و برخی سیاست‌ها برخلاف ظاهر زیبا در نهایت به ضرر مردم تمام می‌شوند و برخی سیاست‌ها با وجود ظاهر نازیبا در نهایت به نفع مردم تمام می‌شوند.

عضو هیأت علمی و مدیر پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را آشکار کردن باطن سیاست های اقتصادی و نقد سیاست های در حال اجرا و همچنین در حال تدوین عنوان کرد.

وی با اشاره به آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی گفت: می‌توان تصاویر مختلفی از آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی داشت؛ در حالیکه رشد اقتصادی برای 9 ماهه نخست سال گذشته 11.9 درصد بوده است که سهم بخش غیرنفتی از آن 1.9 درصد است.

زمان زاده با تشریح جزییات آمارهای اقتصادی گفت: زمانی که آمارهای ارائه شده را به صورت جزء به جزء بررسی کنیم می‌بینیم که رشد بیش از 4 درصدی بخش کشاورزی از رشد متوسط بالاتر است و دارای وضعیت مطلوبی است.

وی رشد بخش خدمات را 2.14 عنوان کرد و افزود: با این حال رشد نقطه به نقطه بخش خدمات در این دوره 5.9 درصد است که نشان می‌دهد رشد این بخش در پاییز بالاتر از متوسط 9 ماهه است.

عضو هیأت علمی و مدیر پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی با تفکیک بخش صنعت، معدن و ساختمان گفت: در بخش صنعت رشد نقطه به نقطه 11.9 درصد است که نشان می‌دهد رشد وارد فاز رونق شدید شده است و اگر این وضعیت ادامه یابد، در آینده با وضعیت بسیار بهتری مواجه خواهیم شد.

زمان زاده ادامه داد: در بخش برق، آب و گاز نیز با رشد کلی 5.1 و نقطه به نقطه بیش از 7 درصد روبه رو هستیم که از متوسط بالاتر است. سهم بالای بخش مسکن در اقتصاد باعث شده تا رشد گروه صنایع و معادن به نسبت سایر بخش های غیرنفتی پایین باشد.

وی پیش بینی کرد: در صورت عدم وقوع شوک سیاسی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری و موفقیت دولت برای بالا بردن رشد بخش مسکن، رشد کلی اقتصادی بالا خواهد رفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.