معرفی دومین پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حمایت بانک ملت

معرفی دومین پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حمایت بانک ملت

چهارشنبه, مارس 9, 2016 - 10:43 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مراسم معرفی دومین پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حضور اسحاق جهانگیری معاول اول رییس جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن روستا عضو هیات مدیره بانک ملت در تالار وحدت تهران برگزار شد.

مراسم معرفی دومین پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حضور اسحاق جهانگیری معاول اول رییس جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن روستا عضو هیات مدیره بانک ملت در تالار وحدت تهران برگزار شد.
به گزارش بانک و اقتصاد، در این مراسم که با حمایت بنیاد ملت به نمایندگی از بانک ملت برگزار شد، شهر نیشابور به عنوان دومین پایتخت کتاب ایران معرفی و از روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز تجلیل شد.
همچنین در این مراسم با اهدای لوح سپاس به حسن روستا، عضو هیات مدیره بانک ملت، از فعالیت های این بانک در حوزه کتاب و کتابخوانی و حمایت از جشنواره معرفی پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب قدردانی شد.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در این مراسم، اقتصاد، سیاست و جامعه را بدون کتاب، ناقص خواند و افزود: جامعه ای که دوستدار کتاب نباشد مانند جامعه ای است که قدر نان را نداند و غم نان را نخورد.
وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک ملت، تاکید کرد: پایین آمدن کمیت و کیفیت کتاب و وضعیت بازار نشر همچنین کاهش سطح مطالعه در کشور آسیب هایی است که جامعه را تهدید می کند.
به گفته وی، اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این جشنواره نشان می دهد که اهتمام جدی به حل این مشکلات دارد و امیدوارم با رفع این معضلات، شاهد شکوفایی عرصه فرهنگ کشور باشیم.
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برگزاری این جشنواره را یکی از مهم ترین اقدامات در توسعه فرهنگی جامعه خواند و اظهار داشت: کتابخانه در روستاها فقط نقش کتابخوانی را ایفا نمی کند بلکه سهم بزرگی در توسعه و پایدارسازی روستاها دارد.
وی با قدردانی از حمایت های زیاد بانک ملت از برگزاری جشنواره دوم، افزود: در این جشنواره، بنیاد ملت به نمایندگی از بانک ملت، همراهی و همکاری خوبی را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد که امیدواریم به افزایش کتابخوانی در روستاها و تقویت زیرساخت های نشر در کشور منتهی شود.
وزیر ارشاد، انتخاب پایتخت کتاب ایران را ایده ای هیجان انگیز خواند و یادآور شد: این جشنواره نشان می دهد که در کنار پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور می توان برای کتاب هم پایتخت داشت و نگاه دنیا را به دیپلماسی فرهنگی ایران با محوریت کتاب جلب کرد.
به گفته جنتی، این دو جشنواره با کمترین هزینه ممکن و با استفاده از زیرساخت های موجود و کمک نهادهای غیردولتی همچون بانک ملت برگزار شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همکاری مطلوب بنیاد ملت به نمایندگی از بانک ملت در برگزاری دومین جشنواره معرفی پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب، شایسته سپاسگزاری است.
سعید صالحی امیری، مشاور رییس جمهوری و رییس کتابخانه ملی ایران هم، توجه ویژه به بخش فرهنگ و فرهنگ دوستان را افتخار ویژه دولت یازدهم دانست و گفت: نخستین دستاوردهای این جشنواره، ایجاد انگیزه برای استان ها، شهرها و روستاها در حوزه نشر، ایجاد عدالت فرهنگ در پهنه ایران اسلامی، دسترسی آزاد همه شهرها و روستاها به فرصت های فرهنگی و حضور ناشران و مولفان در استان ها و شهرها است.
عباس صالحی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برگزاری جشنواره معرفی پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب را باعث کمک به زیرساخت های حوزه نشر و کتاب ذکر کرد و اظهار داشت: این جشنواره بدون همکاری و حمایت بانک ملت به سرانجام نمی رسید.
به گفته وی، بانک ملت در این مسیر، همیاری جدی با این حرکت فرهنگ داشت و در پایتخت کتاب ایران و شهرهای برگزیده جشنواره اول، حمایت های جدی از فعالیت های فرهنگی همچون احداث کتابخانه انجام داد که این حمایت ها نشان می دهد که مجموعه بانک ملت نگاه جدی به حوزه ملت کتابخوان که شعار بنیاد ملت است، دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.