امضا تفاهمنامه همکاری ریلی بین راه آهن آلمان و راه آهن شرقی بنیاد

امضا تفاهمنامه همکاری ریلی بین راه آهن آلمان و راه آهن شرقی بنیاد

پنج‌شنبه, می 18, 2017 - 23:05 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد وابسته به بنیاد مستضعفان از امضای یاداشت تفاهم همکاری های فنی و مالی بین این شرکت و شرکت راه آهن آلمان در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل ۶ایرنا، علیرضا شیخ طاهری در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این یک قرارداد بین شرکت دولتی راه آهن آلمان و شرکت شرکت راه آهن شرقی بنیاد برای ارتقای کیفیت خدمات ناوگان ریلی این شرکت منعقد شده بود و چون آلمانی ها از این قرارداد رضایت داشتند، پیشنهاد کردند این یادداشت تفاهم همکاری های فنی و مالی در حوزه ریلی را با بن ‌ریل امضا کنند و امروز شاهد انعقاد این یادداشت تفاهم بودیم.
وی افزود: طبق این قرارداد شرکت راه آهن دولتی آلمان در زمینه مسایل فنی، مالی و زیرساخت های مورد نیاز شرکت های ریلی به ما مشاوره می دهد و بن ریل به عنوان یک شرکت های ریلی از همکاری های راه آهن آلمان استفاده خواهد کرد.
شیخ طاهری با اشاره به اهمیت همکاری های این شرکت با شرکت های ریلی معتبر جهان اظهار داشت: نوسازی ناوگان ریلی بن ریل همواره در دستور کار ما قرار داد و اکنون عمر متوسط واگن های مسافری این شرکت به حدود 11 سال رسیده است.
مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد در باره تعداد ناوگان ریلی این شرکت گفت: اکنون 128 دستگاه واگن در اختیار ناوگان بن ‌ریل است و در راستای توسعه این شرکت در نظر دارد 100 دستگاه واگن مسافری دیگر به ناوگان ریلی خود با استاداردهای بین المللی اضافه کند، ضمن اینکه اولویت نخست ما تامین واگن مورد نیاز از شرکت های داخلی است.
وی با بیان اینکه هرگونه توسعه ناوگان ریلی شرکت راه آهن شرقی بنیاد از محل منابع داخلی خود بوده، افزود: این شرکت برای نوسازی ناوگان ریلی تاکنون از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده نکرده است.
شیخ طاهری یادآور شد: اکنون با واگن‌سازی پلور سبز قرارداد ساخت 50 دستگاه واگن مسافری منعقد شده که 28 دستگاه آن تحویل شده و 22 دستگاه آن در آینده تحویل شرکت راه آهن شرقی بنیاد می شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد وابسته به بنیاد مستضعفان تاکید کرد: بن ریل تاکنون به تمام تعهدات مالی خود در تامین واگن های مورد نیاز توسط شرکت های داخلی پایبند بوده و از آنها نیز خواسته‌ایم در صورت رعایت استانداردهای بن ریل و تأمین به موقع واگن‌های سفارشی، قراردادهای بعدی را با این شرکت ها منعقد خواهیم کرد.
این مقام مسئول در شرکت راه آهن شرقی بنیاد اظهار داشت: بن ریل اکنون 128 دستگاه واگن مسافری در اختیار دارد و در سال گذشته موفق شد یک میلیون و 700 هزار مسافر را در مسیرهای داخلی جابجا کند که پس از شرکت رجا، دومین شرکت حمل ونقل ریلی بود که توانست با ضریب اشغال 79 درصدی صندلی های خود که بیش از 12 درصد از متوسط ضریب اشغال صندلی قطارها در کشور بیشتر بود، مسافران خود را جابجا کند.
مدیرعامل شرکت راه آهن شرقی بنیاد وابسته به بنیاد مستضعفان با اشاره به ضرورت افزایش تعداد ناوگان ریلی این شرکت گفت: بن‌ریل در راستای توسعه ناوگان خود در نظر دارد 100 دستگاه واگن مسافری دیگر به ناوگان خود اضافه کند و اولویت نخست ما تامین واگن از سازندگان داخلی است.
شیخ طاهری افزود: طبق برنامه ریزی های بنیاد مستضعفان باید تا سال 97 این شرکت بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر مسافر را در مسیرهای ریلی کشور جابجا کند و در این راستا دو برنامه مورد توجه قرار گرفته که ارتقا بهره‌وری قطارهای موجود و افزایش ناوگان با اولویت تولید داخل از آن جمله است و باید تعداد واگن های مسافری این شرکت از 128 دستگاه کنونی به 250 واگن افزایش یابد.
وی با بیان اینکه با تلاش‌های ریاست بنیاد مستضعفان و شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد از یک سال پیش برند بن‌ریل برای راه‌آهن شرقی بنیاد تأسیس و ثبت قانونی شد، گفت: اکنون 14 رام قطار این شرکت در شبکه ریلی کشور سیر می کنند و همواره تلاش کرده ایم که که با ارتقای کیفیت خدمات، قیمت ها نیز متناسب شود به طوری که قیمت بلیت قطارهای بن ریل همواره 10 درصد کمتر از قیمت تعیین شده توسط راه آهن بوده است.
وی با مقایسه قیمت واگن‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: قیمت واگن داخلی کمتر از واگن های ساخت خارج است، اما به همان اندازه نیز کیفیت واگن خارجی بیشتر است و اکنون قیمت یک دستگاه واگن مسافری در ایران 650 هزار یورو، قیمت واگن های چینی بین 700 تا 800 هزار یورو و واگن های ساخت کشورهای اروپایی بیش از 950 میلیون یورو است.
شیخ طاهری با اشاره میزان فروش بلیت های غیر حضوری این شرکت یادآور شد: اکنون فروش بلیت با استفاده از فضای مجازی و اینترنت در این شرکت به 30 درصد رسیده و برنامه ریزی شده که بن ریل فروش غیرحضوری بلیت های خود را به 50 درصد افزایش دهد.
پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته که به مدت چهار روز در مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی برپا بود عصر امروز(پنجشنبه) بکار خود پایان داد.
این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ حمل ونقل ریلی جهان روزهای 25 تا 28 اردیبشهت ماه در تهران برگزار شد و 160 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی از 16 کشور جهان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را عرضه کردند.
در پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع وتجهیزات و خدمات وابسته 130 شرکت از کشورهای سوئد، سوئیس، بلژیک، فرانسه، هند، اوکراین، نیوزلند، ترکیه، ایتالیا، لتونی، اسپانیا، روسیه، جمهوری چک، چین، آلمان و صربستان شرکت کردند و مقامات راه آهن های ایتالیا، چین، اسپانیا، فرانسه و لتونی نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و در مجموع 24 میزگرد تخصصی و کارگاه آموزشی توسط اساتید ایرانی و خارجی در این نمایشگاه برگزار شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.