پوتین بر تمامیت ارضی سوریه در اجرای طرح ایران، روسیه و ترکیه تاکید کرد

پوتین بر تمامیت ارضی سوریه در اجرای طرح ایران، روسیه و ترکیه تاکید کرد

چهارشنبه, می 31, 2017 - 14:00 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه در چارچوب طرح مورد توافق تهران، مسکو و آنکارا برای اجرای چهار منطقه کاهش تنش در این کشور تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، پوتین در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: مناطق کاهش تنش نباید به عاملی برای تجزیه سوریه منجر شود و این کشور باید یکپارچه بماند.

روزنامه راسیسکایا گازتا امروز (چهارشنبه) به نقل از مصاحبه رئیس جمهوری روسیه نوشت: امیدوارم مسئولانی که این مناطق را کنترل خواهند کرد، با دولت مرکزی سوریه همکاری کنند.

وی همچنین گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجموع از اجری طرح مناطق کاهش تنش در سوریه حمایت کرد و بدون تردید برای توجه به مواضع واشنگتن و شرکای غربی (در زمینه سوریه) آمادگی داریم.

ایران، روسیه و ترکیه 14 اردیبهشت و در چهارمین مذاکرات سوری آستانه، تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه امن در سوریه را امضا کردند که در برگیرنده

مناطقی در استان های ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با هدف کاهش زودهنگام خشونت ها است.

توقف همه اقدام های جنگی بین طرف های مناقشه شامل نیروهای دولتی و معارضان پیوسته به آتش بس، تسهیل دسترسی ساکنان به کمک های انسانی، بازسازی زیرساخت ها، تامین شرایط ارائه کمک های پزشکی و بازگشت آوارگان نیز در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

ایجاد کمربند امنیتی برای جلوگیری از بروز وقایع و حوادث از جمله برخوردهای جنگی بین طرف های مناقشه در امتداد مرزهای مناطق کاهش تنش، فعالیت ایستگاههای بازرسی و گذرگاهها همراه مقرهای ویژه نظارت بر آتش بس از دیگر تدابیر پیش بینی شده است.

بنا به این تفاهم نامه، کشورهای ضامن روند مذاکرات آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) متعهد می شوند، همه تدابیر لازم را در چارچوب تامین شرایط ایجاد مناطق امن برای تمامی طرف های مناقشه بکار گیرند. اقدام های لازم با هدف ادامه مبارزه ضدتروریستی علیه داعش، جبهه النصره و همه گروههای مرتبط با آنها اعمال می شود و همزمان تلاش ها برای پیوستن گروههای معارض به آتش بس ادامه می یابد.

میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نیز هفته گذشته اعلام کرد که گروهی از کارشناسان این کشور، ایران و ترکیه نقشه مرزهای مناطق کاهش تنش در سوریه را تعیین خواهند کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.