ربیعی 11 میلیون نفر را بیمه همگانی کرد

نماینده موافق با وزیر کار در جلسه رای اعتماد:

ربیعی 11 میلیون نفر را بیمه همگانی کرد

چهارشنبه, اوت 16, 2017 - 17:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

متاسفانه  در دولت نهم و دهم منابع درآمدی به هزینه های جاری اختصاص یافت و صرف اشتغال نشد.

به گزارش خبرنگار دیوان اقتصاد، فرج اله رجبی ، نماینده مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جلسه بررسی وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس گفت: 70 کار ناقص انجام ندهید 4 کار کامل انجام دهید.

وی خطاب به وزیر کار از وی پرسید آیا شما برنامه ای برای مطالبات تامین اجتماعی از دولت دارید؟ شما باید قانون بازنشستگی پیش از موعد را بازنگری کنید و با توجه به اینکه نیروهای بازنشسته توانمد زودتر از موعد باز نشسته می شوند باید برای بازنشستگی زودهنگام  آن ها فکری شود.

رجبی در ادامه افزود: برنامه شما برای بیمه کردن 500 هزار مهندس که هرسال هم 20 درصد اضافه می شوند چیست؟

این نماینده مخالف با وزیر کار اظهارداشت: بسیاری  از مشکلات شما به وزارتخانه های دیگر مربوط می شود و از رییس جمهور بخواهید که با کمک در این خصوص سبب شود بار تامین اجتماعی و اشتغال را به تنهایی به دوش نکشید.

وی با انتقاد از اینکه تیم شما  قوی نیست وباید قوی تر باشد ، گفت: برنامه های وزارتخانه تعاون ، کار ورفاه اجتماعی چرا مدت دار نیست مگر می شود برنامه را تا ناکجا آباد نوشت و ادامه داد.

افزایش حقوق بازنشستگان از کارهای خوب دولت یازدهم

محمد صادق حسنی جوریابی نماینده رشت که در موافقت وزیر تعاون سخن می گفت با بیان اینکه دولت یازدهم یارانه 4 میلیون نفر را حذف کرد درحالی که باید تعداد بیشتری حذف می شد اظهارداشت: از کارهای خوب دولت یازدهم افزایش حقوق باز نشستگان بود و افزایش دستمزد کارگران.

این نماینده موافق افزود: مددجویان و کمیته امدادی ها نسبت به سال 92 اوضاعشان بهتر شد اما ضعف اساسی ربیعی در معرفی برنامه های وزارتخانه بود .

به گفته وی ربیعی 11 میلیون نفر را بیمه همگانی کرد.

جوریابی در خصوص انتقاد از ربیعی برای اشتغالزایی ناقص خاطرنشان کرد: روند رشد تولید ناخالص داخلی  در سال 91 به 7/6 درصد منفی رسید و درسال 93 به 3 درصد و 95 به بالای 7 درصد رسید و مسیر اشتغال پایدار به رشد پایدار اقتصادی مرتبط است و از آنجایی که سرمایه گذاری یکی از مولفه های موثر بر اشتغال است  متاسفانه  در دولت نهم و دهم منابع درآمدی به هزینه های جاری اختصاص یافت و صرف اشتغال نشد.

زهره مجتهدزاده




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.