هویت بخشی به نوجوانان جهان اسلام ؛ مهمترین نیاز حوزه دانش آموزی

همزمان با نشست هم اندیشی جایزه مصطفی(ص) با مدیران و فعالان حوزه دانش آموزی اصفهان مطرح شد؛

هویت بخشی به نوجوانان جهان اسلام ؛ مهمترین نیاز حوزه دانش آموزی

چهارشنبه, اوت 16, 2017 - 21:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نشست هم اندیشی جایزه مصطفی(ص) با حضور مدیران و فعالان دانشآموزی اصفهان صبح امروز در محل بنیاد نخبگان اصفهان برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص) این نشست با حضور دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص)، رییس بنیاد نخبگان اصفهان، معاون فرهنگی اجتماعی و رئیس اداره طرح و برنامه شهرداری اصفهان، پنج نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاههای تهران، اصفهان و علوم پزشکی اصفهان و مرکز تحقیقات زن و خانواده، مدیر خانه نوجوان اصفهان، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت و معلمین برجسته مدارس برگزار شد.
وحدت میان نهادهای فعال دانشآموزی، هویت بخشی و ایجاد انگیزش در میان دانشآموزان، فراگیری و شبکهسازی مدارس و دانشآموزان جهان اسلام، ترویج تعهد و تربیت اسلامی میان دانشآموزان از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود که با ارائه راهکارها و نقاط ضعف و قوت در این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مهدی صفاری نیا؛ دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص)، در ابتدای این نشست به معرفی جایزه مصطفی(ص) و رویدادهای جانبی آن شامل مسابقه دانشآموزی نور پرداخت و توسعه علم و فناوری در سطوح مختلف علمی از دانشآموزی، دانشجویی، اساتید و دانشمندان را از اهداف این جایزه دانست.
علی قاسم زاده؛ معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، در بخشی از این نشست به نقش جایزه مصطفی(ص) به تبیین شخصیت پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: جایزه مصطفی(ص) در خلال توهینها و تخریبها علیه پیامبر در کشورهای غربی به تنویر افکار جوامع دنیا در ترویج فرهنگ علم و علمآموزی در اسلام و سیره حضرت رسول(ص) میپردازد.
شقایق حق جوی جوانمردی؛ رییس بنیاد نخبگان اصفهان، در سخنانی یکی از مهمترین اتفاقات زندگی خود را آشنایی با جایزه مصطفی(ص) دانست و اظهار داشت: فعالیتهای علمی طبق تفکرات اسلامی باید فراگیری و همهگیری داشته باشد و جایزه مصطفی(ص) با ترسیم یک چرخه علمی، همه آحاد جامعه را در بخشهای مختلف در برمیگیرد تا توسعه همه جانبه علم و فناوری را در جهان اسلام محقق کند.
محمدرضا عابدی؛ مدیر گروه فلسفه و تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان نیز در پایان در خصوص نتایج این نشست هم اندیشی عنوان کرد: هویت بخشی به نوجوانان جهان اسلام در چهارچوب ارزشهای اسلامی و ارتقاء سطح اعتماد به نفس آنها و جهتدهی نوجوانان جهان اسلام به سوی تاثیرگذاری در جامعه، دو محور اصلی در پرداختن به حوزههای دانشآموزی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.