احیای سهم ایران در اوپک کارنامه خوب زنگنه / تحول در صنایع جدید با تصدی شریعتمداری بر وزارت صنعت

عزیزی در حمایت از وزرای پیشنهادی دولت ، اعلام کرد:

احیای سهم ایران در اوپک کارنامه خوب زنگنه / تحول در صنایع جدید با تصدی شریعتمداری بر وزارت صنعت

جمعه, اوت 18, 2017 - 18:42 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر اینکه با تصدی وزارت صنعت از سوی شریعتمداری شاهد ایجاد صنایع جدید هستیم، گفت: غفلت از صنعت پتروشیمی ضعف عملکرد زنگنه در دولت قبل بود.

به گزارش دیوان اقتصاد ، محمد عزیزی در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص وزرا پیشنهادی برای حضور در تیم اقتصادی کابینه دولت دوازدهم، گفت: دولت در انتخاب وزرا بسیار هوشمندانه عمل کرده و افراد با تجربه و متخصص را به مجلس معرفی کرده است.

نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس  با اشاره به معرفی محمد شریعتمداری به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: وی برای تصدی بر این وزارتخانه بهترین گزینه است زیرا سابقه اجرایی خوبی در بدنه دولت به ویژه وزارت بازرگانی داشته است.

تحول در صنایع جدید با تصدی شریعتمداری بر وزارت صنعت

وی با بیان اینکه دکتر شریعتمداری می تواند با تسلط بر مسائل حوزه بازرگانی، صنعتی و معدنی این حوزه ها را ارتقاء ببخشد، تصریح کرد: به طور حتم با تصدی وزیر پیشنهادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت بهبود شاخص های صادرات را شاهد خواهیم بود.

عزیزی با تاکید بر اینکه آقای شریعتمداری سابقه فعالیت های بسیاری دارد، ادامه داد: بهترین کسی که می تواند در حوزه تنظیم اقتصاد و بازار ورود داشته باشد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است از این رو موفقیت های زیادی در پیش روی کشور قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه صنعت چوب و کاغذ ذر ایران مدیون فعالیت های دکتر شریعتمداری است، گفت: به طور حتم با آغاز وزارت وی بسیاری از صنایع جدید شکل گرفته و صنایع تعطیل شده احیا می شود.

وی با بیان اینکه توجه به تولید صادرات محور باید در 4 سال پیش رو در وزارت صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار بگیرد، افزود: برنامه های وزیر پیشنهادی این وزارتخانه نشان می دهد که تحولی در حوزه تولید صادرات محور شاهد هستیم.

عزیزی با اشاره به اتفاق نظر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر جامع بودن برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: معرفی آقای شریعتمداری از سوی رئیس جمهور موجی از خوشحالی را در بین صنعتگران و فعالان حوزه معدن موجب شده و همه به رفع مشکلات اقتصادی از کانال این وزارتخانه امیدوار شده اند.

خودکفایی در تولید گندم مهم ترین اقدام حجتی

عزیزی با اشاره به معرفی مجدد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سوی رئیس جمهور به مجلس، گفت: خودکفایی در تولید گندم یکی از اقدامات مهم آقبای حجتی در طی سال های صدارت بوده که به طور حتم ادامه فعالیت وی در دولت دوازدهم منشا اثرات بیشمار دیگری نیز می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در زمان صدارت آقای حجتی در زمینه تولید محصولات ارگانیک فعالیت های خوبی انجام شده است، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به خوبی در حوزه فعال سازی شرکت های دانش بنیان عمل کرده است.

وی ادامه داد: هر چند افزایش تولید مرغ در دوران وزارت آقای حجتی رخ داده اما در حوزه صادارت اقدام خوبی انجام نشده از این رو لازم است در دولت دوازدهم در این خصوص برنامه مداری رعایت شود.

عزیزی با بیان اینکه مسئولیت وزارت نیرو و کشاورزی در 4 سال پیش رو در بخش مدیریت منابع آبی سخت است، گفت: معضل اصلی کشور در سال های آتی بحث آب است و تا 10 سال آینده نزاع آب را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: 90 درصد آب مصرفی کشور در بخش کشاورزی استفاده می شود که متاسفانه در اقتصاد خانوارها تاثیر آنچنانی ندارد از این رو لازم دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و نیرو دراین موضوع متمرکز شوند.

عزیزی با اشاره به معرفی مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد، گفت: عملکرد کرباسیان در گمرک و سایر حوزه هایی که فعالیت داشته قابل دفاع است و به طور حتم اعتماد به وی می تواند منشا اثرات بسیاری باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: انتظار ما از وزیر پیشنهادی اقتصاد ملموس کردن کاهش تورم و همچنین رشد اقتصادی در زندگی و معیشت مردم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در این دوره تیم اقتصادی دولت قوی تر از قبل است، تصریح کرد: امید است شاهد بهبود اوضاع اقتصادی با تیم خبره فعلی باشیم.

وی ادامه داد: چند نفر از وزرا رای بسیار بالایی از دولت اخذ می کنند که یکی از آن ها وزیر اقتصاد است.

احیای سهم ایران در اوپک کارنامه خوبی از زنگنه رقم زده است

عزیزی با اشاره به معرفی مجدد بیژن نامدار زنگنه به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نفت، گفت: از حضور دوباره وی در بدنه دولت دوازدهم خوشحالم زیرا وی عملکرد خوبی داشته و جز بهترین وزرای دولت یازدهم به شمار می رود.

وی با یادآوری موفقیت های وزارت نفت در دولت یازدهم، افزود: در حوزه پتروشیمی ها و خوراک آن ها بی توجهی بسیاری صورت گرفت که باید در دولت دوازدهم این موضوع رفع شود.

عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت پتروشیمی به عنوان صنعت مزیت دار تلقی می شود، گفت: توجه به این صنعت می تواند در حوزه صادرات حرفی برای گفتن داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: لازم است افراد متخصص در بدنه وزارت نفت قرار بگیرند تا سبک و سیاقق فعالیت اجرایی را از آقای زنگنه آموخته تا در آینده حتی به عنوان جانشین وی در این وزارتخانه فعالیت کنند.

آخوندی در صنعت هوایی تحول ایجاد کرد

وی با اشاره به معرفی مجدد عباس آخوندی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، گفت: آخوندی در بسیاری از حوزه ها مانند شبکه حمل و نقل هوایی توفیقات بسیاری را رقم زد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه غفلت از حوزه مسکن تنها نمره منفی آخوندی در دولت یازدهم است، افزود: انتظار ما از وی در دولت دوازدهم ارایه برنامه شفاف در حوزه مسکن و اجرای طرح مسکن اجتماعی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  ادامه داد: مسئله حاشیه نشینی و بافت فرسوده از دیگر اولویت هایی است که باید از سوی وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار بگیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.