بازار رقابتی با درج قیمت کالا

معاون وزیر صنعت تاکید کرد:

بازار رقابتی با درج قیمت کالا

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مکانیزم درج قیمت کالا توسط توزیع کننده‌ها به منظور ایجاد شفافیت در جریان گردش کالا و رقابتی‌تر شدن بازار کالایی بوده است.
به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «یداله صادقی» با تاکید بر ضرورت شفاف سازی هر چه بیشتر قیمتگذاری کالا اظهار داشت: تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای درج قیمت چند گروه کالایی توسط توزیع کننده‌ها و حذف قیمتگذاری ها توسط تولیدکنندگان به منظور شفافیت در قیمت کالاها و رقابتی تر شدن بازار بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که در مرحله نخست این طرح، قیمتگذاری چند گروه کالایی غیر ضروری به عنوان پایلوت و نمونه به توزیع کننده محول شده، افزود: توزیع کننده بر اساس فاکتور خرید شرکت پخش و با اعمال ضریب سود قانونی که هیات عالی نظارت مشخص می کند، قیمت این کالاها را تعیین می کند و در معرض دید مصرف کننده قرار می دهد. 
صادقی ادامه داد: محصولات سلولزی و گروه‌های کالایی شامل شیرینی، شکلات، چیپس، پفک و سایر تنقلات که غیر ضروری و از حساسیت کمتری برخوردارند، در مرحله نخست شامل این طرح می شوند.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تخفیفات اعمال شده روی بیشتر کالاها توسط کارخانه ها را غیر متعارف برشمرد و گفت: در شرایط کنونی در بیشتر قیمت های روی جلد که توسط کارخانه ها زده می شود، ضرایب سود به طور اصولی رعایت نشده و حقوق مصرف کننده به نوعی ضایع می شود.
وی اضافه کرد: با تصمیم جدید گرفته شده قیمت کالاها از کارخانه تا مرحله عرضه کانالیزه می شود و توزیع کنندگان بدون دغدغه درج قیمت کالا توسط کارخانه، کالاها را با قیمتی رقابتی و پایین تر از قبل به مصرف کننده ارائه می دهند.
صادقی با اشاره به اینکه کالاهای در نظر گرفته شده در مرحله پایلوت کالاهای صنعتی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: این کالاها در کارخانه تولید و بسته بندی و توسط شرکت پخش توزیع می‌شوند، اما درج قیمت برخلاف گذشته به جای اینکه توسط کارخانه صورت گیرد، به عهده توزیع کننده گذاشته شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.