گاز رسانی 9 هزار روستا در زمان زنگنه/ افزایش ۱/۲۷۰ میلیون بشکه نفت در زمان زنگنه

موافقان و مخالفان زنگنه در مجلس اعلام کردند؛

گاز رسانی 9 هزار روستا در زمان زنگنه/ افزایش ۱/۲۷۰ میلیون بشکه نفت در زمان زنگنه

جلسه بررسی صلاحیت وزیر نفت در مجلس با سخنان موافقان و مخالفان زنگنه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دیوان اقتصاد، محمد جواد ابطحي نماينده مخالف وزير پيشنهادي نفت در جلسه بررسي برنامه ها و صلاحيت وزير پيشنهادي نفت ، اظهارداشت: شما به همراه معاونين خود چرا در باشگاه خصوصي انديشه ورزان ايرانيان عضو هستيد مگر بر اساس اصل ١٤١ قانون اساسي نبايد وزرا بيش از يك شغل داشته باشند؟

در ادامه هدايت اله خادمي نماينده مخالف ديگر با بيان اينكه رسانه ها منتشر كرده اند كه وزارت نفت ٥٠ ميليارد دلار بدهكار شده ، گغت: فازهاي ١٢ و ١٥ و ١٦ پارس جنوبي تا سال ٩٢ - ٩٣ درصد پيشرفت داشت كه با همكاري شما برداشت ما از میادین مشترک نسبت به قطر بيشتر شده است.

وي افزود: بزرگنمابي غير واقعي صادرات قبل و بعد از تحريم بزرگ ترين دستاورد وزارت نفت است كه متاثر از وزارت خارجه و برجام است نه وزارت نفت .

خادمي با بيان ابنكه برنامه زنگنه همان برنامه سال ٩٢ است كه آمايش سرزمين در آن ديده نشده و فقط ٢٨ درصد با اسناد بالادستي مطابقت دارد  اظهارداشت: قرار بود در تولید بنزین  تا پايان سال ٩٤ خودكفا شویم  ولي هنوز این اتفاق نیفتاده است و همچنین قرار بود پرونده پارس جنوبی تا پايان دولت يازدهم بسته شود ولی هنوز انجام نشده است.

در ادامه قاسم احمدي لاشكي به عنوان نماينده موافق گفت: زنگنه ٢٦ سال وزير بود و توليد ۲/۸ ميليون بشكه نفت را به ۳/۹ ميليون بشكه رساند يعني در زمان وزارت زنگنه  ١ ميليون و ٢٧٠ هزار بشكه افزايش يافته و صادرات  نفت و میعانات نفتی هم روند افزايشي داشته است.

ابن نمابنده موافق گفت:  ٨٧ شهر و ٩ هزار روستا در زمان رنگنه گازرساني شد و برنامه ارائه شده وی 48 درصد با قوانين فرادستي همسو است و مغايرت ندارد.

زهره مجتهدزاده




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.