سرمایه گذاری در میدان های نفتی خوزستان ده ها میلیارد دلار اشتغال ایجاد می کند/ نیاز 200 میلیارد دلاری سرمایه گذاری در بخش نفت

زنگنه در جلسه رای اعتماد در مجلس خبرداد:

سرمایه گذاری در میدان های نفتی خوزستان ده ها میلیارد دلار اشتغال ایجاد می کند/ نیاز 200 میلیارد دلاری سرمایه گذاری در بخش نفت

اگر بخواهیم در خوزستان تحرک ایجاد کنیم باید در میدان های نفتی تحرک ایجاد شود که این تحرک وسرمایه گذاری ده ها میلیارد دلار اشتغال ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار دیوان اقتصاد، بیژن زنگنه ، وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت نفت در جلسه رای اعتماد مجلس ، گفت: برنامه من روشن و منسجم است ، 47 درصد با احکام بالادستی مطابقت دارد و 40 درصد همسو است ومغایرت ندارد و فقط در 13  درصد برنامه به احکام بالادستی اشاره نشده است.

وی با بیان اینکه وزیر برنامه نمی دهد بلکه برنامه تصویب شده را با ارائه راهکار اجرا می کند.، اظهارداشت: سرمایه گذاری در صنعت نفت  ،سرمایه گذاری در میادین  مشترک، عقد قراردادهای جدید نفتی  با بکارگیری فناوری نوین و ایجاد اشتغال مهم ترین مسئله  در بخش نفت است .

وزیر پیشنهادی نفت افزود: در بخش نفت 200 میلیارد دلار باید سرمایه گذاری شود که  120 تا 130 میلیارد دلار آن باید از طریق جذب منابع خارجی باشد.

به گفته وی اگر بخواهیم در خوزستان تحرک ایجاد کنیم باید در میدان های نفتی تحرک ایجاد شود که این تحرک وسرمایه گذاری ده ها میلیارد دلار اشتغال ایجاد می کند.

زنگنه با اشاره به اینکه ایران سومین ذخایر نفتی دنیا را دارد با این حال ظرفیت تولید ما پایین است ، تصریح کرد: اتمام فازهای پارس جنوبی و احداث پایانه نفتی در دریای عمان برای چهش سهم پتروشیمی از برنامه های من است و براساس برنامه ششم تولید پتروشیمی باید  به 40 میلیارد دلار برسد و همچنین تولید 3 میلیون بشکه نفت از برنامه های پیشنهادی اینجانب برای وزارت نفت است.

گزینه پیشنهادی وزارت نفت از آغاز صادرات گاز به عراق خبرداد و گفت: 10 میلیارد متر مکعب صادرات گاز داریم که در آینده به 70 میلیارد متر مکعب می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با  دو شرکت ایرانی و خارجی برای ساخت لوله 600 میلیون دلار قرارداد بسته ایم که به عنوان سازنده لوله ها و از طریق شرکت خارجی به جهان صادر می کنیم و در این زمینه خودکفا می شویم.

زنگنه با اشاره به گازرسانی به 9 هزار روستا در دولت یازدهم ، یادآور شد: گاز رسانی به 5 هزار روستای دیگر در دست اقدام است و حمایت از جذب سرمایه در بورس هم از برنامه های پیشنهادی وزارت نفت در دولت دوازدهم است.

زهره مجتهدزاده




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.