تحمیل هزینه مضاعف به مردم برای تهیه نقشه تفکیکی ساختمان

دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان خبر داد:

تحمیل هزینه مضاعف به مردم برای تهیه نقشه تفکیکی ساختمان

یک‌شنبه, اوت 20, 2017 - 13:18 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که تهیه نقشه تفکیکی ساختمان وظیفه ثبت اسناد است نه سازمان‌های نظام مهندسی، گفت:‌ به دلیل تفاهم سازمان ثبت اسناد و نظام مهندسی مردم برای تهیه نقشه‌های تفکیکی ساختمان باید هزینه‌های مضاعفی را پرداخت کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد، فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: بر اساس تفاهم سازمان نظام مهندسی و سازمان ثبت اسناد، تهییه نقشه‌های تفکیکی ساختمان اعم از مساحت،‌ پارکینگ‌ها،‌ انباری‌ها و... را مهندسان نظام مهندسی انجام می‌دهند.
وی با بیان این‌که این اقدام غیرقانونی است، تصریح کرد:‌ سه سال پیش دیوان عدالت اداری این موضوع را بررسی کرد و رای به ابطال تفاهم مذکور داد.
وی با یادآوری این‌که علی‌رغم این رای همچنان سازمان ثبت اسناد وظیفه تهیه نقشه‌های تفکیکی ساختمان را به مهندسان تفویض کرده است، افزود:‌مردم برای دریافت این خدمات باید دو بار هزینه پرداخت کنند، یکبار به سازمان نظام مهندسی و یکبار هم به سازمان ثبت اسناد.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد:‌با استناد به قانون، مسائل مربوط به نقشه‌برداری حاکمیتی بوده و قابل تفویض نیست، اما متاسفانه هیچکدام از این سازمان‌ها به قانون تمکین نکرده و در این بین مردم بلاتکلیف هستند.
در حال حاضر مالکان برای تهیه نقشه تفکیکی ابتدا باید به سازمان ثبت اسناد مراجعه کرده تا این سازمان آنها را به سازمان های نظام مهندسی ساختمان ارجاع دهد و کارهای مربوطه طی روندی نسبتا طولانی انجام شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.