سود سهام عدالت متوفیان بعد از آذر ۹۵ هم پرداخت می‌شود

سود سهام عدالت متوفیان بعد از آذر ۹۵ هم پرداخت می‌شود

دوشنبه, اوت 21, 2017 - 10:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد کسانی که مشمول سهام عدالت هستند و مرحوم شده‌اند گفت: اگر متوفی قبل از آذر ۹۵ باشد هنوز در مورد پرداخت سود سهامشان برنامه‌ای نداریم اما اگر متوفی بعد از آذر ۹۵ باشد ورثه اش سود دریافت می کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد، پوری حسینی با بیان اینکه مناطق آزاد از سال 1372 آغاز به کار کرده‌اند گفت: از جمع 47 میلیون نفری که مشمول سهام عدالت بودند و ثبت نام آنها قطعی شده است بیش از سی میلیون تا کنون کد شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت کردند که 27 میلیون نفر آنها کد آنها با بانکها چک شده است و درست بوده و دو میلیون نفر مانده را نیز تا آخر هفته بررسی می‌کنیم و به متقاضیان اغلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از 17 میلیون باقی مانده نیز درخواست داریم که کد شبای بانکی خود را در سامانه ثبت کنند گفت:‌ زیرا اگر وارد کردن شماره شبا را به روزهای پایانی واگذار کنند احتمال دارد با توجه به شلوغی نتوانند به درستی شماره خود را وارد سیستم کنند و حقی از آنها ضایع شود.

پورحسینی با بیان اینکه حدود دو هفته طول می‌کشد تا از بانک تأییده کد شبا را دریافت کنیم گفت: تا تأییده کد شبا از بانک گرفته نشود نمی‌توانیم سود را واریز کنیم بنابراین در این فرصت باقی مانده افرادی که کد شبای خود را وارد نکردند اقدام کنند تا شهریور ماه که سود پرداخت می‌شود مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد افرادی که در این نوبت جزء 47 میلیون ثبت نام کننده سهام عدالت نبودند و جامانده‌اند گفت: حدود یک و نیم میلیون نفر از این افراد در مراحل اولیه مشمول بودند که ثبت نام نکردند در مورد این افراد و سابر افرادی که اکنون شامل سهام عدالت نیستند هیئت دولت در مهرماه و پس از سرو سامان گرفتن مشمولان اولیه تصمیم گیری خواهد کرد.

پور حسینی در مورد اینکه اگر شخصی مدارک خود را گم کرده باشد چگونه می‌تواند سهام عدالت خود را دریافت کند گفت: برای دریافت سهام عدالت احتیاجی به هیچ مدرکی نیست و برای دریافت آن کافی است فرد اطلاعات سه جلدی خود را بلد باشد و به همین جهت بود که می‌گفتیم که آن اوراقی که دست سهامداران عدالت است ارزش خرید و فروش ندارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد کسانی که مشمول سهام عدالت هستند و مرحوم شده‌اند گفت: اگر متوفی قبل از آذر 95 باشد هنوز در مورد پرداخت سود سهامشان برنامه‌ای نداریم اما اگر متوفی بعد از آذر 95 باشد با توجه به اینکه سیستم خود را به روز رسانی نکرده‌ایم و آن را حی می‌دانیم اما به طور کلی سهام عدالت متوفیان از بین نمی‌رود و به وارثان انتقال پیدا می‌کند اما باید گواهی حصر وراثت داشته باشند وگرنه از سهام عدالت و سود آن هیچ بهره‌ای نخواهند برد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.