همکاری اتاق بازرگانی ایران با شهرکهای صنعتی برای توسعه بازارهای صادراتی

همکاری اتاق بازرگانی ایران با شهرکهای صنعتی برای توسعه بازارهای صادراتی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در چارچوب تفاهمنامه ای بین این اتاق و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط پیگیری می شود تا به بازارهای جدید خارجی ورود پیدا کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد، شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی غلامحسین شافعی در نشستی با مدیران این شرکت گزارش داد: با اجرای تفاهمنامه زمینه همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع بیشتر می شود و طرفین تفاهمنامه باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.
وی افزود: در ابتدا باید برای اولویتهای صنایع کوچک در خصوص بازارهای صادراتی که احصا شده برنامه ریزی شود تا به یک رشد و توسعه اقتصادی مطلوبی دست یابیم.
رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، ‌معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: تمام برنامه های اتاق ایران بر مبنای تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه اقتصاد مقاومتی انجام و طبق برنامه اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز گفت: با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صادرات کالاهای تولیدی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بیشتر شده است. با اجرایی شدن این تفاهمنامه در صدد هستیم حوزه صادرات کالاهای صنایع کوچک به بازارهای بیشتر بین المللی بیش از پیش گردد تا واحدها توانمندتر از گذشته شوند.
مسعود مهدیزاده مقدم افزود: با تعامل و همفکری اتاق خراسان رضوی در پی افزایش همکاری بیشتر با بخش خصوصی هستیم تا با کمک هم توانمندی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بیشتر شود.
وی به دیگر اهداف این تفاهمنامه اشاره و بیان کرد: ارتقا همکاریهای دو طرف در زمینه‌ های مختلف آموزش، توسعه خوشه های صنعتی و عارضه یابی بنگاههای اقتصادی از دیگر اهداف تفاهمنامه با اتاق ایران است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: واحدهای صنعتی باید در تصمیم گیریهای خود در خصوص صادرات با مشاوران شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی خراسان رضوی همفکری و تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند تا در این زمینه به مشکلی مواجه نشوند و روند صادرات آنها با دقت پیش رود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.