راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه مشروط به تایید بانک مرکزی

راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه مشروط به تایید بانک مرکزی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با استقبال از تشکیل بانک قرض‌الحسنه گفت: هرمجموعه‌ای که به دنبال راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه باشد باید مقررات بانک مرکزی را رعایت و تاییدیه این بانک را اخذ کند.

به گزارش دیوان اقتصاد ، محمدرضا پورابراهیمی درباره انتشار خبری مبنی بر تاسیس بانک قرض الحسنه بدون ربا افزود: اینکه بانک‌های کشور به سمت رویکرد قرض الحسنه پیش بروند نکته مثبتی است و لازمه توسعه اقتصاد است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به بانکداری اسلامی اظهارداشت: اینکه تاسیس بانک قرض الحسنه باید براساس رعایت قوانین جمهوری اسلامی و مقررات بانک مرکزی باشد، یک موضوع بدیهی است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از کشورها رویکرد بانکداری قرض الحسنه مورد توجه قرار گرفته است و در صورتی که به این مهم در ایران نیز توجه شود به وضعیت نابسامان وام های بانکی در کشور کمک می کند.
پورابراهیمی داورانی افزود: اگر هر بانک یا صندوق قرض الحسنه در کشور بدون رعایت مقررات بانک مرکزی تشکیل شود، قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: از تشکیل بانک قرض الحسنه استقبال می شود اما هر مجموعه ای که به دنبال راه اندازی بانک های قرض الحسنه باشد باید چارچوب و قوانین و مقررات بانک مرکزی را رعایت کند و تاییدیه این بانک را اخذ کند در صورت لحاظ موارد مذکور تاسیس بانک قرض الحسنه به نفع اقتصاد کشور است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: نباید اسم یک بانک، قرض الحسنه باشد، اما مبانی قرض الحسنه در عملکرد آن بانک، رعایت نشود. اولویت بانک های قرض الحسنه ارائه وام اشتغالزایی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.