پرداخت ٣٠ هزار ميليارد تومان به بنگاه هاي كوچك و متوسط/ پاي وعده هايم به مردم ايستاده ام (پایانی)

رييس جمهور در نخستين گفتگوي تلويزيوني دولت دوازدهم با مردم:

پرداخت ٣٠ هزار ميليارد تومان به بنگاه هاي كوچك و متوسط/ پاي وعده هايم به مردم ايستاده ام (پایانی)

سه‌شنبه, اوت 29, 2017 - 23:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

پای وعده هاي خود به مردم ايستاده ام و از مردم مي خواهم براي حمايت دولت در كنار هم باشيم و قول مي دهم در پايان صد روز گزارشي به مردم از فعاليت هاي دولت دوازدهم بدهم.

به  گزارش خبرنگار ديوان اقتصاد، روحاني در نخستين گفتگوي تلويزيوني خود در دولت دوازدهم با مردم ابران كه به طور مستقيم  از شبكه اول سيما پخش شد درباره وضعيت پرداخت هاي دولت يازدهم ، گفت: حقوق معلمين و كارمندان را در دولت يازدهم افزايش داديم و حقوق كارمندان را بيش از تورم افزايش داده و مي دهيم و حقوق بازنشستگان را در برخي موارد بيش از دو برابر و اقشار آسيب پذير را حتي تا بيش از سه برابر افزايش داديم كه در دولت دوازدهم اين رويه را ادامه خواهيم داد.

رييس جمهور همچنين در پاسخ به سوالي درباره برنامه دولت در خصوص آسيب هاي اجتماعي، اظهارداشت: ما بايد از اعتياد  و مواد مخدر جلوگيري كنيم و آمارها نشان مي دهد مسير را قدم به قدم پيش مي رويم و كاهش فقر قولي است كه در مراسم تنفيذ به مردم دادم كه دولت دوازدهم فقر را ريشه كن مي كند كه در پايان ١٠٠ روز برنامه هاي دولت را در اين خصوص به مردم خواهم گفت .
روحاني با اشاره به فاصله ١٤ برابري دهك بالا و پايين جامعه ، تصريح كرد: اين فاصله را كم خواهيم كرد و معضل بيكاري را در جامعه كه اولين خواست مردم در ايام انتخابات بود را رسيدگي  كرده و با توجه به نياز يك ميليون نفري جوياي كار در سال اكنون ايجاد شغل خالص ما ٦٠٠ هزار نفر است كه اين كفاف بيكاران را نمي دهد  و در حالي كه ابران جزو ٥ كشوري است كه مي تواند در سال بيش از ٦٠٠ هزار شغل ابجاد كند ، اولين  درخواست من از وزرا ، بالا بردن اشتغال بود.
وي افزود: در بخش معدن ، كشاورزي و فضاي مجازي مي توانيم شغل ابجاد كنيم و در دولت يازدهم در بخش معدن و ژئو فيزيك اشتغال ايجاد كرديم و تلاش ما بر اين است كه اشتغال را بالا ببريم و راهي جز بهبود فضاي كسب و كار و امنيت سرمابه گذاري نداريم كه قدم خوبي پس از برجام در حوزه سرمايه گذاري خارجي برداشته شده است.
رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره مشكلات نظام بانكي ، تشريح كرد: در سال ٩٦ ، ٣٠ هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي به بنگاه هاي كوچك و متوسط پرداخت مي شود.
وي افزود: بانك ها بايد دست از بنگاه داري بردارند و معضل بزرگ اقتصاد ما سود تسهيلات است كه بايد كاهش يابد.
رييس جمهور تاكيد كرد: سود بانكي بايد ١١ درصد شود كه از تورم ٣ درصد بيشتر باشد و سود تسهيلات بايد نهايت تا ١٥ درصد بشود و در حال حاضر سود سپرده و تسهيلات روند منطقي ندارد.
روحاني ساماندهي مشكلات بانكي ، صندوق هاي بازنشستگي و بودجه را از مهم ترين اولويت هاي دولت دوازدهم اعلام كرد و گفت: پاي وعده هاي خود به مردم ايستاده ام و از مردم مي خواهم براي حمايت دولت در كنار هم باشيم و قول مي دهم در پايان صد روز گزارشي به مردم از فعاليت هاي دولت دوازدهم بدهم.

زهره مجتهدزاده




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.