تغییرات قیمت سکه و طلا در شهریور

تغییرات قیمت سکه و طلا در شهریور

بررسی نمودار رشد نرخ سکه، طلا و دلار در شهریورماه نشان می‌دهد که در نیمه اول ماه قیمت‌ها صعودی بوده اما از نیمه دوم رو به کاهش گذاشته، هرچند در مجموع قیمت سکه، طلا و دلار طی شهریورماه رشد داشته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، قیمت سکه بهار آزادی در آخرین روز اردیبهشت ماه نسبت به آغاز این ماه حدود ۵۰ هزار تومان رشد داشت. این اختلاف قیمت در حالی است که نرخ سکه از ابتدای ماه روند صعودی را طی کرد و در روز بیستم ماه به یک میلیون و ۲۷۷ هزار تومان نیز رسید اما پس از آن در شیب نزولی قرار گرفت تا آخرین ماه تابستان را با نرخ یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان پشت سر بگذارد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز که در یکم شهریور ۱۱۸ هزار و ۷۳۴ تومان معامله می‌شد در  پایان ماه ۱۲۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید تا رشدی یک هزار و ۴۶۶ تومانی را تجربه کند. طلای ۱۸ عیار نمودار رشد و نزول را همانند سکه بهار آزادی طی کرد تا در نیمه نخست ماه روند صعودی و در نیمه دوم روند نزولی داشته باشد؛ ۱۲۶ هزار و ۶۰۷ تومان بالاترین نرخی بود که برای طلای ۱۸ عیار در شهریور ماه ثبت شد.

بررسی قیمت طلای جهانی طی این مدت نیز موید این مطلب است که صعود و نزول نرخ سکه و دلار در کشور تابعی از روند قیمت جهانی طلا بوده است؛ اونس طلا که در ۲۳ آگوست(یکم شهریور) نرخی معادل ۱۲۸۹ دلار داشت در هشتم سپتامبر(۱۷ شهریور به بالاترین حد خود رسید و نرخ ۱۳۴۶ دلار را تجربه و پس از آن در سراشیبی قیمتی قرار گرفت تا در ۲۱ سپتامبر نرخ ۱۲۹۶ دلاری را ثبت کند.

نرخ دلار آمریکا نیز در یک ماه گذشته بین ۳۸۳۴ تا ۳۹۲۲ تومان متغیر بوده است. دلار نیز همسو با طلا و سکه در ابتدای ماه روند صعودی را طی کرد تا پس از رسیدن به قله ۳۹۲۲ تومان در روز ۲۲ شهریورماه روند نزولی به خود بگیرد و نرخ ۳۸۹۳ تومان را در روز سی‌ام ماه جاری برای خود ثبت کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.