۱۳ هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد

۱۳ هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه بیش از۱۳هزار طرح صنعتی با پیشرفت بالای۵۰درصد در کشور فعال است گفت:با افتتاح این طرح‌ها بالغ بر ۴۴۴ هزار نفر اشتغال جدیدایجاد می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، علی یزدانی پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس که در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: ارتقاء جایگاه شهرک شهرک‌های صنعتی استان فارس در کشور از اقدامات تاثیرگذار مدیرعامل سابق شرکت‌ شهرک‌های صنعتی فارس بود.

وی افزود: مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز از نیروهای کارشناس و کارآمد شهرک‌های صنعتی ایران است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب روز به روز شاهد رونق و توسعه در شهرک‌های صنعتی این استان باشیم.

یزدانی با بیان اینکه استان فارس از استان‌های مهم کشور در صنعت و معدن است گفت: در حال حاضر بیش از ۴۹ هزار جواز تاسیس در کشور به عنوان طرح صنعتی صادر شده و فعال است که بیش از دو هزار ۶۷۵ طرح آن مربوط به استان فارس است که بخش زیادی از آنها در شهرک های صنعتی فارس مستقر خواهد شد ...

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در کل کشور ۸۴ هزار و ۹۵۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری فعال است که بیش از چهار هزار و ۲۶۱ واحد آن در استان فارس فعال است.

وی گفت: همچنین از ۳۹۸ خوشه صنعتی شناسایی شده در کشور ۱۴ خوشه آن در استان فارس فعال است که نشان از تعامل بنگاه‌های کوچک و بزرگ در این استان دارد.

یزدانی با اشاره پایش طرح های بالای ۵۱درصد پیشرفت فیزیکی از وجود ۱۳هزار طرح با اشتغال ۴۴۴هزار نفر در کشور خبردادو خاطرنشان کرد: در استان فارس نیز در حال حاضر بیش از ۲۹۷ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد وجود دارد که امیدواریم با حضور مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی در استان فارس تا پایان امسال بخش زیادی از این طرح‌ها که اشتغال نزدیک ۹ هزار نفری را به همراه دارد به نتیجه برسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه برنامه‌های شهرک‌های صنعتی در راستای اقتصاد مقامتی دنبال می‌شود افزود: معتقدیم امروز تولید اشتغال نیازمند همت جمعی و وجدان کاری است و توسعه با همگرایی و همراه شدن با هم امکان‌پذیر است.

وی همچنین خواستار حمایت از شهرک‌های صنعتی و تخصیص اعتبارات بیشتر شد و گفت: تنها ۱۴ درصد تخصیص‌های ملی داشتیم که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس اعتبارات بیشتری تخصیص یابد.

یزدانی به موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید به صنعتگران اشاره کرد و گفت: تا امروز صبح بیش از ۲۵ هزار و ۶۵۳ بنگاه برای گرفتن تسهیلات طرح رونق تولید که ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: قبول داریم نرخ تسهیلات ۱۸ درصد است اما با همین تسهیلات در سال قبال ۱۸۶ بنگاه کوچک که راکد بوده اند در شهرک‌های صنعتی در حوزه صادرات فعال شدند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۱۲۰ درصد رشد واگذاری زمین و بیش از ۲۰ درصد رشد در زمینه تعداد انعقاد قراردادها در شهرک‌های صنعتی داشته‌ایم.

یزدانی با بیان اینکه در زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی به دنبال تخصصی کردن آن هستیم گفت: در این زمینه اخیرا دولت چهار شهرک تخصصی به تصویب رسانده و در استان‌های مختلف کشور فعال می‌شود.

وی ادامه داد:در حال حاضر ۷۰هزار و ۵۲۱قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور منعقد شده است.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت بر اختصاص تسهیلات طرح رونق تولید به کلیه واحدهای تولیدی ثبت نام کرده در سامانه ی بهین یاب به شرط برخورداری از بازار تقاضای تولیدات آنان، تأکید کرد و گفت: این تسهیلات اثربخشی خاص خود را دارند و می توانند به رونق تولید و توسعه صنعتی کمک کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: مدیران واحدهای تولیدی که تعهدات ارزی دارند با مدیریت برنامه ریزی و اولویت بندی باید از فرصت موجود بهره مند شده و به تعهدات خود ظرف مدت تعیین شده به همان نرخ روز مبدأ عمل کنند در غیر این صورت، باید با قیمت روز ارز بدهی خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در رابطه با فسخ قراردادهای واگذاری زمین که به بهره برداری نرسیده اند گفت: زمین صنعتی برای تولید و اشتغال به تولیدکنندگان واگذار می شود و به طور مثال اگر یک زمین پس از گذشت سالیان متمادی به بهره برداری نرسد و فقط دیوارکشی شود، استفاده بهینه از منابع مالی نیست بلکه نخستین اقدام باید راه اندازی خط تولید و بهره برداری باشد پس از آن دیوارکشی و احداث سایت اداری انجام شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.