توسعه سازمان و مديريت حرفه اي در ميدكو

براي نخستين بار در كشور صورت گرفت؛

توسعه سازمان و مديريت حرفه اي در ميدكو

مشاور مدير عامل ميدكو با اشاره به پروژه mIdrpدر اين شركت گفت: براي نخستين بار در كشور راهكار يكپارچه جامع سيستم هاي اطلاعاتي  مطابق با استاندارد هاي جهاني  با همكاري گروه فناپ  در اين شركت تعريف و در حال انجام است.

به گزارش ديوان اقتصاد،محمد جعفر اكرام جعفري افزود:اين پروژه  با سرمايه گذاري ٢٠٠ميليارد تومان و براي ١٦٠سيستم مديريتي شركت  مطابق با مقررات داخلي و بر اساس فرهنگ كشور و به زبان فارسي  با نظارت شركت خارجي poscoIcT كه دومين شركت فولاد جهان ميباشد اجراشد.

 مشاورمدیرعامل و رئیس کمیته توسعه سازمان و مدیریت هلدینگ میدکو، در ادامه با اشاره به توانمندی های مدیران این شرکت بویژه در برقراری ارتباط با خارجی ها، تصریح کرد: همین مساله موجب شده تا با وجود اجرایی شدن برجام، اما در عمل این دستاورد بزرگ سیاسی کشور هیچ دستاورد عملی در زمینه انعقاد قراردادها برای این گروه احساس نشود؛ هرچند شاهد گسترش ارتباطات و افزایش رفت و آمد شرکت ها و گروه های خارجی بودیم.

اکرام جعفری خاطرنشان کرد: این شرکت معدنی هم اکنون با شرکت هایی از ایتالیا ، اتریش، آلمان و چین در ارتباط دائم و مستمر است؛ دفتری در چین دارد، دفتری در آلمان تاسیس کرده که از میدکو حمایت تکنولوژیکی انجام می دهد و با چینی ها به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین عرضه کنندگان فولاد جهان بیش از سایر کشورها در ارتباط است؛ ارتباطی که در زمان تحریم ها نیز قطع نشد.

این فعال معدنی تاکید کرد: افق این شرکت اقتصادی دستیابی به ظرفیت 4.2 میلیون تنی فولاد، 7.5 میلیون تنی گندله و هشت میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن است که در این پیوند، برخی مجتمع های فولادی آن امسال به بهره برداری رسیده و پروژه های فولاد سیرجان، آهک و کاتد مس آن که همگی بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.

به گفته این مسئول، این شرکت معدنی 17 شرکت تابع دارد که ارزش فعلی آن در بورس 45 هزار میلیارد ریال بوده و ارزش دارایی های آن 120 هزار میلیارد ریال است.

وی به تعالی مدیریتی به عنوان مهمترین عامل در رشد و توسعه یک سازمان و شرکت اشاره کرد و گفت: تاکنون این شرکت موفق شده برای 10 هزار و 858 نفر در کشور شغل ایجاد کند و با توجه به تعاریف استاندارد اشتغال غیرمستقیم (10 الی 15 شغل غیرمستقیم به ازای ایجاد هر شغل مستقیم)، دست کم بیش از 108 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم از سوی این شرکت اشتغالزایی شده است.

اکرام جعفری در خصوص ترکیب نیروی انسانی حاضر و فعال در این شرکت نیز افزود: در مجموع اشتغال ایجاد شده، 96.5 درصد را بومی ها و تنها 3.5 درصد را غیر بومی ها تشکیل می دهند که با عنایت به وجود عمده شرکت های تابعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، در توسعه این مناطق نقش داشته است.

شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه بصورت 100 درصد خصوصی و سهامی عام به منظور سرمایه گذاری و توسعه در بخش معادن و صنایع معدنی کشور، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و پذیره نویسی عمومی و سرمایه هزار میلیارد ریال، درآذرماه سال 1386 تأسیس و آغاز به کار کرده است. سرمایه این شرکت با افزایش سرمایه در 6 مرحله به میزان 22 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

این شرکت تخصصی با هدف سرمایه گذاری در بخش معادن وصنایع معدنی کشور فعالیت می کند.

مشاورمدیرعامل و رئیس کمیته توسعه سازمان و مدیریت هلدینگ میدکواز جذب 720 میلیون یورو فاینانس (تامین مالی خارجی) برای طرح ها و پروژه های این هلدینگ در دوران تحریم ها خبر داد. «محمدجعفر اکرام جعفری» افزود: این فاینانس ها که عمدتا از سوی چینی ها تامین اعتبار شده، حاصل نوع ارتباطات این شرکت، مذاکره های انجام شده، مکانیزم های ارتباطی و توانایی افراد و مدیران آن بوده است.به گفته وی، 110 میلیون یورو از این فاینانس برای طرح گندله زرند، 110 میلیون یورو برای طرح گندله سیرجان و 500 میلیون یوروی آن برای مجتمع فولاد زرند سرمایه گذاری شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.