رونمایی از فست ملک

رییس اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرد:

رونمایی از فست ملک

خانه‌های خالی حاشیه تهران عموما مسکن مهر هستند

رییس اتحادیه مشاوران املاک از آغاز به کار سامانه فست ملک با هدف حذف مشاوران املاک بدون مجوز خبر داد و در مورد مشکل خانه های خالی گفت: عموم خانه های خالی حاشیه تهران مسکن مهر است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، حسام عقبایی یکسال پس از برگزاری آخرین نشست خبری خود و در آستانه برگزاری انتخابات اتحادیه املاک در جمع خبرنگاران حاضر شد. اعلام خبر رونمایی از فست ملک به عنوان رقیبی قدرتمند برای سایت ها و اپلیکیشن های مسکن، ضرورت دریافت کد رهگیری، عدم پرداخت هزینه از سوی مردم برای دریافت کد رهگیری و... از جمله مواردی بود که رییس اتحادیه املاک امروز به آنها اشاره کرد.

دریافت کد رهگیری برای مردم رایگان است

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به ارائه خدمات نوین توسط کمیسیون تخصصی املاک کشور، اظهار کرد: با توجه به بخشنامه سازمان تعزیزات درباره دریافت کد رهگیری برای مشاوران املاک، هم مشاوران املاک و هم مردم باید نسبت به دریافت کد رهگیری حساسیت لازم را داشته باشند.

عقبایی با اشاره به این که مطابق ده ها استعلام روزانه از مراجع قضایی شاهد قصور در دریافت کد رهگیری بعضا از ناحیه همکاران بنده هستیم، گفت: برخی نیز در خصوص دریافت کد رهگیری تعلل می کنند. از این رو به موجران و خریداران توصیه می کنم در جهت حفظ منافع خودشان کد رهگیری را دریافت کنند.

وی با بیان این که تفاسیری مانند قرارداد "با" یا "بدون" کد رهگیری نداریم، افزود: قرارداد بدون کد رهگیری یک تخلف است و همکاران بنده مکلف هستند برای هر نوع قراردادی کد رهگیری را دریافت کنند. در ازای این کار حق دریافت مبلغی را از مردم ندارند و فقط می توانند کمیسیون قانونی خود را دریافت کنند.

وی با بیان این که 9 درصد مالیات ارزش افزوده از مردم دریافت می شود، اظهار کرد: تمام توجیحات برای دریافت وجه جهت صدور کد رهگیری غیر منطقی و غیرقانونی است.

وی با اعلام شماره تلفن 7334  برای رسیدگی به شکایت های مردمی گفت: توقع داریم نهادهای مانند پلیس، وزارت راه، اتباع بیگانه، سازمان ثبت و... همکاری لازم را با اتحادیه مشاوران املاک داشته باشند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به صدور کد رهگیری های صوری، اظهار کرد: از امروز مشاران املاک می توانند وارد سامانه صندوق مکانیزه  شده و اطلاعات معمالات مالیاتی مشاغل و حرف به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

عقبایی گفت: با توجه به رشد فضای مجازی در کشور  در بازار کسب و کار رقابت ایجاد شده و باید به نحوی عمل کنیم که شرکت های مجازی مسکن با اتحادیه ها همکاری کنند.

وی با اشاره به دغدغه مشاوران املاک برای حذف با حضور وب سایت های مسکن، یادآور شد: برای اولین بار در کشور ارائه خدمات مجازی مسکن از طریق کمیسیون تخصصی کشور و از طریق سامانه املاک و مستغلات انجام می شود.

وی با اشاره به مطالبه مردم در تسریع خدمات در بازار مسکن، گفت: در این راستا سامانه ای ملی(صندوق مکانیزه فروشگاهی) زیر مجموعه سامانه کد رهگیری در جهت ارائه خدمات فضای مجازی سامانه "فست ملک" به آدرس Fastmelk.com با همکاری شرکت راهبر به صورت رسمی اعلام موجودیت می کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به ضریب امنیت بالای این سامانه، گفت: لوگوی جدید سامانه مذکور در بنگاه های املاک سراسر کشور متصل به این سامانه نصب می شود. به این ترتیب مشاوران املاک بدون مجوز عملا از چرخه حذف می شوند.

عقبایی افزود: سایت فست ملک علاوه بر این که به مشاوران املاک خدمات می دهد، همه مردم عادی می توانند ملک خود را برای فروش، اجاره و... از هر نقطه کشور وارد سامانه می کنند و سامانه ملک را در اختیار مشاوران املاک دارای مجوز در منطقه موردنظر قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این که فست ملک تنها سامانه یکپارچه با سامانه املاک و مستغلات به عنوان سامانه حاکمیتی لینک است که از دو سال پیش در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: این سامانه نمایندگی رسمی اتحادیه املاک بوده و سطح فناوری و برنامه نویسی آن به مراتب بالاتر از اپلیکشین ها و وب سایت های موجود بازار مسکن در کشور است.

وی بیان کرد:  استفاده از این سامانه در مقایسه با سایر سایت ها و اپلیکیشن های مسکن 50 درصد ارزان تر برای مردم تمام می شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به دغدغه مردم در خصوص صحت کد رهیگیری ارائه شده از سوی مشاران املاک گفت: مردم برای صحت و سقم کد رهگیری عدد یک را به سامانه 110203000  ارسال کنند.

عقبایی همچنین درباره تخلف سایت ها و اپلیکیشن ها طی یکسال اخیر گفت: مشاوران املاک دارای مجوز مدیریت شده کار می کنند که در بحث کلاهبرداری موردی نداشته ایم. برخی هم هستند که شناسنامه ندارند و خدمات غیرقانونی ارائه داده و ملک ها را به صورت ساعتی اجاره می دهند، این گروه  تخلفات بسیاری را انجام داده اند که پلیس فتا با این موارد برخورد کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی و مرکز آمار 2.5 میلیون خانه خالی در کشور داریم که 650 هزار واحد آن مربوط به استان تهران است. درباره شهر تهران آمار دقیقی نداریم اما می دانیم این تعداد خانه خالی در استان تهران واحدهای معمولی نیست. مردم دارای واحدهای معمولی و متوسط دغدغه این را دارند که خانه یکماه خالی نماند.

وی ادامه داد: عموم خانه های خالی حاشیه تهران مسکن مهر است. بخش دیگری نیز واحدهای سوپرلوکس در مناطق شمالی تهران است که مالکان آن علاقه ای به اجاره آن ندارند چون کلیدخورده رقم خورده و هزینه های آن توجیه ندارد. امیدواریم با سیاست های مالیاتی با خانه های خالی برخورد کنیم، اما معتقدم سیاست های مالیاتی در دوره رکود باید در مرحله اول تشویقی باشد.

رییس اتحادیه مشاران املاک بیان کرد:  مالیات بر خانه های خالی عملا تاثیری در جامعه ندارد و این مالیات ها نمی تواند برای دولت درآمدزا باشد، سازمان امور مالیاتی باید این برنامه اجرایی کند تا شبکه عرضه و تقاضا به تعادل برسد.

وی درباره پیش بینی مسکن نیز گفت: به مرور شاهد رشد معاملات خواهیم بود و پیش بینی رشد 10 درصدی قیمت ها در نیمه دوم سال را در بازار مسکن داریم. در بخش اجاره نیز چون تقاضا نسبت به عرضه در نیمه دوم سال کاهش می یابد، پیش بینی می کنیم در ماه های باقیمانده سال بازار اجاره تا 5 درصد کاهش قیمت را نسبت به تابستان 96 تجربه خواهد کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.