بهره گیری از فناوری های جدید در صنعت برق ضروری است

مدیرعامل توانیر:

بهره گیری از فناوری های جدید در صنعت برق ضروری است

دوشنبه, اکتبر 23, 2017 - 10:39 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت توانیر روند تحولات و رویدادها در صنعت برق را شتابان توصیف کرد و گفت: بکارگیری فناوری های جدید و رسیدن به شبکه های برق هوشمند از ضرورت های این صنعت در ایران است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، آرش کردی در آیین گشایش سی و دومین کنفرانس بین المللی برق اظهار کرد: بی هیچ تردیدی صنعت برق وادار پژوهشگران و محققان و دانشگاهی است که هر ساله آخرین دستاوردهای علمی خود را در این کنفرانس ارائه کرده و تلاش می کنند روزهای خوبی را به این صنعت رقم زنند.

مدیر عامل توانیر گفت: بستر سازی برای انجام برنامه ریزی های اثربخش بهبود روشها، بهینه سازی و ایجاد آمادگی در صنعت برق برای ورود فناوری جدید در آینده نه چندان دور و گذر از وضعیت موجود و رسیدن به شبکه های برق هوشمند بی شک مهمترین رهاورد این کنفرانس است.

وی افزود: تحولات و مسائل و موضوعات جدید در صنعت برق در سطح بین المللی و کشورمان دارای آنچنان شتاب و سرعتی است که واجد صدها تحقیق جدید و سلسله وار خواهد بود. به عنوان نمونه می توان به پدیده گرد و خاک و ریزگردها که در سال گذشته در استان خوزستان به وجود آمد، اشاره کرد.

کردی ادامه داد: از این دست مسائل در صنعت برق ایران فراوان داریم، پدیده رشد مصرف تغییر آب و هوا و اقلیم و نقش آن در مصرف و دهها نمونه و مورد دیگر قابل اشاره است.

کردی از ارسال 1097 مقاله با مشارکت بیش از ٢ هزار نویسنده داخلی و خارجی از بیش از 300 سازمان برای دبیرخانه کنفرانس خبر داد و گفت: تعداد 393 مقاله از 140 دانشگاه و شرکت های مختلف پذیرفته شد. 198 مقاله پذیرفته شده از دانشگاه های داخل و خارج از کشور است و 195 مقاله از شرکت ها، شرکت های برق منطقه‌ای، توزیع نیروی برق و نیروگاه به ترتیب 46، 65 و 14 مقاله پذیرفته شده است.

وی افزود: در مدت سه روز برگزاری این همایش، 210 مقاله به صورت شفاهی و 98 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

کردی خاطرنشان کرد : همچنین 14 سمینار تخصصی با هدف معرفی فناوری جدید در صنعت برق توسط شرکتهای داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.