پیگیری بخش تعاون برای ایجاد بانک تعاونی سهامی عام

رئیس اتاق تعاون ایران خبر داد

پیگیری بخش تعاون برای ایجاد بانک تعاونی سهامی عام

رئیس اتاق تعاون ایران درباره ایجاد بانک تعاون با اشاره به این که تعاون یکی از ارکان اقتصادی کشور است گفت: ایجاد بانک های جدید در بخش تعاون باعث تقویت حمایت مالی از بنگاه های تعاونی کشور می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون ایران در گفت وگو با تسنیم،درباره ایجاد بانک تعاونی گفت:با توجه به اینکه تعاون یکی از ارکان اقتصادی کشور است برای انجام فعالیت های اقتصادی توسط فعالان در این حوزه نیازمند تأمین مالی هستیم.
وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون تنها بانک تخصصی بخش تعاون است که با سرمایه پایین ایجاد شد ادامه داد: هیچ بانکی دراین مقیاس توانایی پاسخگویی به فعالیت ها و نیازهای بخش تعاون را ندارد و نیاز است بانک های دیگری در این زمینه ایجاد شود.
عبداللهی افزود:با توجه به اینکه بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان اقتصادی کشور در قانون اساسی و سایر قوانین مطرح شده، بنابراین برای انجام فعالیت های اقتصادی توسط فعالان در این حوزه نیازمند تامین مالی هستیم.
رئیس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: در سال های اخیر و به ویژه بعد از تصویب و ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی پیش بینی هایی برای ایجاد بانک های تعاونی جهت حمایت مالی از بخش تعاون صورت گرفت. ایجاد بانک های جدید در بخش تعاون باعث تقویت حمایت مالی از بنگاه های تعاونی کشور است.
عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه بانک توسعه تعاون با وجود ظرفیت و سرمایه پایین، تلاش هایی را در جهت تامین مالی بخش تعاون انجام می دهد افزود: در سال گذشته نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی نوشتیم و بر مبنای قانون سیاست های اصل 44 درخواست کردیم که با تاسیس بانک تعاونی سهامی عام موافقت شود، برای اینکه بتوانیم امکانات بیشتری را در جهت تامین منابع مالی فعالیت های تعاونی ها فراهم کنیم.البته بنا به دلایلی تاکنون با این درخواست موافقت نشده ولی بخش تعاون پیگیری های خود را در این زمینه خواهد داشت تا بتوانیم با تاسیس بانک تعاونی و جمع آوری منابع در جهت توسعه و گسترش فعالیت های بخش تعاون قدم های بیشتری را برداریم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.