آذری جهرمی ایران هاب ارتباطی منطقه می شود

آذری جهرمی ایران هاب ارتباطی منطقه می شود

دوشنبه, نوامبر 20, 2017 - 13:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی با اشاره به امضای قرارداد فروش 300گیگابایت برثانیه ظرفیت ترانزیت جنوب به شمال نوشت: ایران قطب (هاب) ارتباطی منطقه می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنامحمد جواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:هم راستا با اجرای برنامه ششم توسعه و در عملکرد اجرایی صد روزه نخست دولت دوازدهم قرارداد فروش 300 گیگابایت برثانیه ظرفیت ترانزیت جنوب به شمال توسط شرکت ارتباطات زیرساخت منعقد و اجرایی شد.
وی افزود: قرارداد مذکور معادل 50 درصد کل ظرفیت فعلی به حجم ترانزیت دیتا از ایران اضافه کرد.
به گزارش ایرنا، پانزدهم مرداد ماه امسال بود که مدیرعامل وقت شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: ارتباطات بین الملل کشورمان با حذف واسطه ها از روز پنج شنبه 19 مردادماه و بهبود جدی کیفیت اینترنت با بیش از یکصد و هفتاد اپراتور ارتباطی و محتوایی به طور مستقیم خواهد شد.
محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود در باره اثر مستقیم شدن ارتباطات بین الملل کشورمان با بیش از یکصد و هفتاد اپراتورجهانی نوشت: اثرهای این کار بهبود جدی کیفیت اینترنت تحویلی زیرساخت به اپراتورهای ایرانی و نیز بهبود کیفیت سرویس های ایرانی مستقر در شبکه ملی اطلاعات در سایر کشورهای جهان خواهد بود.
معاون وزیر ارتباطات نوشت: می توان امیدوار بود پس از اجرایی شدن این اقدام شرایط برای کسب و کار سرویسهای ایرانی در خارج از مرزهای کشور فراهم شود.
آذری جهرمی افزود: تحقق این مهم بر اساس سند الزام های توسعه شبکه ملی اطلاعات و بازطراحی شبکه ارتباطات بین الملل ایران و اصلاح مدل های مسیریابی سابق و عقد تفاهم های بین المللی متعدد است.
براساس آمار و اطلاعات رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ترانزیت داده کشورهای همسایه از خاک ایران، اکنون 70 درصد ترانزیت داده عراق از ایران انجام می شود.
همچنین بررسی ها نشان می دهد 30 درصد ترانزیت داده افغانستان از مسیر ایران تامین می شود و 100 درصد ترانزیت داده آذربایجان از مسیر کشورمان صورت می گیرد.
منطقه جغرافیایی که ایران در آن قرار دارد استعداد ویژه ای برای ایفای نقش یک قطب ارتباطی در مقیاس بین المللی دارد. اکنون بین برخی از کشورهای منطقه از جمله ایران، ترکیه و شماری از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس رقابت سختی برای تصاحب جایگاه ممتاز قطب ارتباطی منطقه و ایفای نقش یک نقطه تماس بین المللی در جریان است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.