معرفی نسخه جدید سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

معرفی نسخه جدید سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

سه‌شنبه, نوامبر 21, 2017 - 16:18 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: به دلیل حجم رو به رشد داده‌های سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، الزام استقرار پایگاه داده و اعمال نظارت بر سرورهای آن در مرکز داده بازرگانی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، لزوم فراهم سازی ارتباط با سایر سامانه های دولتی و فراهم نمودن امکان توسعه نرم افزار سامانه، نسخه جدید سامانه نماد اعتماد راه‌ اندازی شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، ظهور فضای الکترونیکی و در پی آن تجارت در فضای مجازی تغییرات چشمگیری در بازار تعاملات فراهم کرده است. الکترونیکی شدن اقتصاد و رشد فزاینده تجارت الکترونیکی موجب رونق گرفتن کسب وکارهای الکترونیکی شده است که به ‌عنوان موثرترین شیوه‌ انجام کسب و کار در عصری که ارتباطات امکان زیادی را به منظور برقراری تماس و هزینه‌های مرتبط و انجام مبادلات بین مشتریان دارد، ایفا می‌کند.

تجارت در فضای مجازی از دامنه‌ای گسترده‌تر و شکلی متفاوت‌تر از روش‌های سنتی پیروی می‌کند و برای پیاده‌سازی آن پیش‌شرط‌‌‌ هایی لازم است که فرهنگ‌سازی، آموزش و پژوهش مهم‌ترین آن‌هاست؛ تامین و توسعه بسترها و زیرساخت‌های مخابراتی از جنبه سخت و ایجاد فضای مبتنی بر اعتماد از جنبه های نرم نیازمندیهای اساسی تحقق تجارت الکترونیکی است.

مرکزتوسعه تجارت الکترونیکی براساس بند 1- ح اساسنامه خود، وظیفه ساماندهی فعالیت سایت‌های تجارت الکترونیکی را برعهده دارد. از این رو بر اساس وظایف محوله و رسالت تعیین شده در سال 1389 اولین نسخه از سامانه نماد اعتماد الکترونیکی به آدرس enamad.ir رونمایی شد. به مرور با افزایش روزافزون تعداد کسب وکارهای الکترونیکی و افزایش تعداد متقاضیان نماد اعتماد، نسخه دوم این سامانه در سال 1394 با اعمال بازنگری های لازم به بهره برداری رسید. حجم رو به رشد داده های سامانه، الزام استقرار پایگاه داده و اعمال نظارت بر سرورهای آن در مرکز داده بازرگانی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، لزوم فراهم سازی ارتباط با سایر سامانه های دولتی و فراهم نمودن امکان توسعه نرم افزار سامانه از اهم دلایل ارائه نسخه سوم این سامانه در آبان ماه سال جاری است.

این گزارش در پایان می افزاید: استقرار این سامانه پس از وقفه ای کوتاه برای مهاجرت داده ها، از بیستم آبان ماه آغاز شده است. ارائه خدمات جدید علاوه بر خدمات متداول سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، از جمله اهداف این سامانه است که در آینده ای نه چندان دور به بهره برداری خواهد رسید. در این راستا پیشنهادات اعلام شده از سوی مخاطبان سامانه می تواند خدمات ارائه شده این سامانه را تقویت نماید. ایمیل admin@enamad.ir پل ارتباطی مخاطبان با مدیران سامانه نماد اعتماد الکترونیکی می باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.