شرکت پرداخت نوين و دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاري امضاء کردند

به منظور بهره‌برداري و حمايت از طرح‌هاي دانش بنيان؛

شرکت پرداخت نوين و دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاري امضاء کردند

 به منظور بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي علمي و پژوهشي داخلي و حمايت از طرح‌هاي دانش بنيان تفاهم‌نامه همکاري شرکت پرداخت نوين و دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران در حاشيه همايش معرفي خدمات و محصولات جديد شرکت پرداخت نوين امضا شد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، هدف اين تفاهم‌نامه همکاري و ايجاد هم‌افزايي در توانايي طرفين در ارايه خدمات و اجراي پروژه‌هاي مشترک علمي و پژوهشي در زمينه مطالعه، تحقيق، طراحي، نمونه‌سازي و اجراي پروژه‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري در حوزه تجهيزات و خدمات بانکداري الکترونيکي مي‌باشد.

کريم خمسه رئيس هيات مديره شرکت پرداخت نوين در اين مراسم بر لزوم حضور پر قدرت شرکت پرداخت نوين در بازار خدمات الکترونيک تاکيد کرد و گفت: به همين منظور شرکت پرداخت نوين نسبت به توسعه زيرساخت‌هاي حوزه‌هاي کسب‌وکار آتي اقدام کرده است که از جمله اين اقدامات استفاده از ظرفيت‌هاي علمي و پژوهشي دانشگاه‌هاي داخلي بوده است.

وي افزود: در فاز نخست تفاهم‌نامه همکاري با دانشکده برق و کامپيوتر و پرديس دانشکده فني دانشگاه تهران منعقد شده که به زودي ديگر واحدهاي معتبر دانشگاهي به اين بخش اضافه خواهند شد.

وي از طراحي پروژه‌هايي در حوزه "هاي‌تک" خبر داد و گفت: اميد است در آينده‌اي نزديک زنجيره‌اي از خدمات نوين را به مشتريان بانک اقتصادنوين عرضه نماييم.

در ادامه مجيد نيلي احمدآبادي رئيس دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران با اشاره به اتکاي کشور به تکنولوژي‌هاي روز و اثر آن در رونق فعاليت‌هاي اقتصادي کشور گفت: بنگاه‌هاي اقتصادي براي بقا و افزايش سودشان، وارد مرحله رقابت جدي شده‌اند که در اين رقابت، در اختيار داشتن فناوري و تکنولوژي که متعلق به خودشان و متکي بر نيازشان طراحي و توليد شده باشد، مزيتي رقابتي به شمار مي‌رود که مي‌تواند نقطه تمايز اين شرکت‌ها در فضاي رقابتي فعلي تلقي شود.

وي در ادامه عدم فعاليت بخش خصوصي را خطري براي آينده کشور دانست و گفت: دانشگاه تهران در جايگاه خود، براي فعال کردن اين بخش و قرار گرفتن در کنار آن، بخشي از وظايف خود را به کمک به جامعه و توسعه اقتصادي کشور معطوف کرده تا بتواند با توليد دانش و تکنولوژي، زمينه افزايش بهره‌وري اقتصادي و رونق کسب‌وکار بخش‌هاي مختلف را فراهم نمايد.

رئيس دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران با اشاره به اقدامات اين دانشکده در خصوص کاهش ريسک بخش خصوصي در سرمايه‌گذاري در علم و تکنولوژي گفت: با توجه به محدوديت‌هاي بهره‌مندي حوزه‌هاي اقتصادي از فرصت‌هاي علمي و تکنولوژيک در کشور، دانشکده برق و کامپيوتر دانشگاه تهران براي حمايت از بخش خصوصي، مدلي را پيش‌بيني کرده تا دانش و تکنولوژي مورد نياز بخش خصوصي در قالب پايان‌نامه‌هاي دکترا و کارشناسي ارشد در اختيار متقاضيان قرار بگيرد که اين طرح به نام "دانشگاه سرمايه‌گذار" معروف شده است.

 

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.