210 هزار نفر امسال در حوادث رانندگی مصدوم شدند

رئیس بیمه مرکزی:

210 هزار نفر امسال در حوادث رانندگی مصدوم شدند

رئیس بیمه مرکزی گفت: سال گذشته 330 هزار نفر در حوادث رانندگی مصدوم شدند. از اول امسال نیز 210 هزار مصدوم شدند و 10 هزار و 500 نفر فوتی در این حوادث داشته ایم.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی در جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: متاسفانه تلاش ها برای پیشگیری ازحوادث و کاهش آسیب های آنها در کشور ثمر نداده است و تعداد این حوادث و خسارت های ناشی از آنها رو به افزایش است.

وی ادامه داد: صنعت بیمه کشور هزینه زیادی برای پرداخت خسارت های مالی و دیه فوت شدگان این حوادث پرداخت می کند به عنوان مثال در حادثه پتروشیمی بوعلی 94 میلیون یورو خسارت پرداخت شد و برای خسارت های ناشی از زلزله در سال گذشته 150 میلیارد تومان پرداخت شد.

وی گفت: بیشتر این خسارت ها برای جبران خسارت وام بانک ها بوده است زیرا متاسفانه فقط11 درصد ساختمان های کشور بیمه حوادث و آتش سوزی دارند.

وی گفت: امیدوارم با تصویب لایحه بیمه حوادث که بین مجلس و شورای نگهبان در حال پیگیری است. در آینده نزدیک بیمه پوشش بیشتری برای حوادث ساختمان های کشور داشته باشیم.

وی گفت: روزانه 330 آتش سوزی در تهران رخ می دهد در حالی که در هنگ کنگ روزانه فقط 16 آتش سوزی اتفاق می افتد.

همتی گفت: سالانه 25 هزار میلیارد تومان خسارت برای جبران خسارت های حوادث پرداخت می شود که 10 هزار میلیارد تومان آن برای خسارت های رانندگی است.

وی گفت: صنعت بیمه برای پیشگیری از سوانح در چند سال اخیر یکهزار و 800 میلیارد تومان به نیروی انتظامی, چهار هزار و یکصد میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت کرده است البته هنوز برنامه ای برای کاهش و پیشگیری از حوادث در کشور نداریم.

همتی گفت: اخیرا نیز از صنعت بیمه خواسته شده است که 25 میلیارد تومان برای تقویت اورژانس پرداخت کند. تقویت اورژانس خوب است اما نباید ظرفیت بیمه ها برای جبران خسارات حوادث کاهش یابد.

رئیس بیمه مرکزی گفت: به دنبال این هستیم که از بیمه های خارجی نیز برای جبران خسارت های حوادث کشور استفاده کنیم قراردادهایی نیز در زمینه داشتیم و در زلزله اخیر کرمانشاه توانستیم از کمک های خارجی نیز استفاده کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.