برنامه خروج 130 شرکت تامین اجتماعی از بنگاهداری

برنامه خروج 130 شرکت تامین اجتماعی از بنگاهداری

چهارشنبه, دسامبر 13, 2017 - 12:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: برای سیاست خروج از بنگاههایی که در برنامه راهبردی ما نیستند برنامه ای داریم که به همین منظور١٣٠ تا ١٤٠ شرکت را شناسایی کرده ایم تا سال ١٣٩٨ بتوانیم آنها را از بنگاهداری خارج کنیم.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، مرتضی لطفی در نشست خبری افزود: خروج از بنگاهداری یکی از وظایف اصلی تامین اجتماعی به شمار می رود به همین دلیل تلاش های زیادی در این زمینه انجام می شود.

** هلدینگ های تامین اجتماعی، پنج هلدینگ می شود

وی ادامه داد: تعداد هلدینگ های تامین اجتماعی از ٩ به ٥ هلدینگ نفت و گاز، دارو، بانک، بیمه و فناوری نوین تبدیل خواهد شد.

لطفی تصریح کرد: در مرحله اول هلدینگ های انرژی، نفت و گاز و هلدینگ های عمران با صنایع، کاشی، سرامیک و سیمان و هلدینگ صنایع نوین با رایتل ادغام خواهد شد.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: امیدواریم تا اوسط سال آینده ٥ هلدینگ را با این ادغام ها انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: تلاش می شود همه هلدینگ ها را وارد بورس کنیم .

 

**پس از برجام شستا کانون توجه سرمایه گذاران شد

لطفی ادامه داد: پس از انجام برجام ٥٠ نوع تفاهم نامه برای سرمایه گذاری در سراسر کشور داشته ایم.

وی تصریح کرد: امیدواریم این تفاهم نامه ها به اجرا برسد همانطوری که تاکنون سرمایه گذاری در باکو در حوزه دارو در آستانه انجام عملیات اجرایی و سرمایه گذاری در حوزه سیمان در عراق در آستانه بهره برداری است.

این مقام شستا ابراز امیدواری کرد: سرمایه گذاری مشترک در دیگر کشور با شستا در آینده داشته باشیم چون تامین اجتماعی پس از برجام به عنوان کانون توجه سرمایه گذاران تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته بنیادهای اقتصادی متعلق به صندوق های بازنشستگی است و به هرحال آثارش در تولید ناخالص داخلی، اثر در زیرساخت ها، خفظ و امنیت شغلی توسط صندوق ها انجام می شود.

وی اضافه کرد: شستا هم سه دهه شکل گرفته است و سرمایه اولیه سه هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان دارد و دارایی ٨٠ هزار میلیارد تومان است.

لطفی تصریح کرد: در ٩ حوزه کسب و کار و چند رشته ای به صورت بنگاهداری در دارو، سیمان، معادن، حمل و نقل جاده ای، انرژی، بانک، بیمه مشغول فعالیت است و ایسا (اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی) هم در راستای حمایت از صندوق ها تلاش می کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.