مجلس برای حمایت از خودروسازان شروطی دارد

مجلس برای حمایت از خودروسازان شروطی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس برای حمایت از خودروسازان شروطی دارد، گفت: ارتقاء ایمنی خودروها، نخستین شرط است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم بازدید و افتتاح خط تولید دو محصول جدید ایران خودرو، با بیان اینکه از شرایط گذشته صنعت خودروسازی درآمده ایم، اظهارداشت: در سالهای گذشته شرکتی که می توانست سودآور باشد، معضلاتی داشت که در برخی مقاطع دنبال منابعی می گشتیم تا آنها را اداره کنیم.

وی افزود: اما امروز مسیر بهتری دنبال شده و سرپا شده ایم و اقداماتی برای ارائه محصولات بهتر انجام شده است.

رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به نیروی انسانی در عین توجه به ارتقاء کیفیت محصولات، گفت: توجه به نیازهای نیروی انسانی مخصوصاً در شرایط امروز کشور ما که شرایط سختی است، اهمیت دارد و مدیران باید دردمندانه مسائل کارگران عزیز را دنبال کنند.

لاریجانی با اشاره به برنامه های مطرح شده از سوی وزیر صنعت معدن و تجارت برای بهبود صنعت خودرو، گفت: اگر این نکات محقق شود، مسیر کشور باز می شود و رکود از بین می رود، اما برای تحول در مسیر صادرات، باید گام های درستی برداشته شود وگرنه مسائل با صحبت حل نمی شود.

وی افزود: کسانی که در عرصه صادرات فعال هستند باید بدانند که چه پشتیبانی از آنها صورت می گیرد؛ مخصوصاً در رابطه با محصولاتی که رقابت در آنها وجود دارد.

سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری یک تا دو سال معطل می شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کشور گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که افراد برای سرمایه گذاری مدت زیادی در صف بانکها و بخش های متنوع معطل می مانند؛ این در حالی است که مجلس در سالهای گذشته قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را تصویب کرده و در قانون برنامه توسعه نیز موضوع دریچه واحد تجاری را معرفی کرده بود که هر کسی که به دنبال سرمایه گذاری است، به یک جا معرفی شود.

لاریجانی تصریح کرد: با وجود این مسائل، شرایط به گونه ای است که سرمایه گذار یک تا دو سال برای سرمایه گذاری باید بدود و معطل شود؛ این مسئله باعث رکود می شود. در حالی که اگر شرایط کسب و کار تسهیل شود، وضعیت هم بهتر می شود.

مجلس برای حمایت از صنعت خودروسازی شروطی دارد/ ایمنی؛ اولین شرط

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر لزوم حمایت مجلس از خودروسازان، تاکید کرد: ما با شروطی حاضریم از شما حمایت کنیم؛ از جمله اینکه اگر کیفیت محصولات شما از جهت ایمنی بالا برود یک عامل مهم برای حمایت مجلس خواهد بود.

لاریجانی خطاب به خودروسازان گفت: قبول کنید که برخی محصولات ما ایمنی لازم را ندارند، لذا این برای ما مهم است و مسئله جان مردم در میان است.

وی با اشاره به پاسخ خودروسازان به موضوع ایمنی خودروها و مطرح کردن شرایط جاده های ایران از سوی آنها، اظهارداشت: تولیدی باید داشته باشیم که از ایمنی متناسب با شرایط ایران برخوردار باشد؛ پلیس باید سیستم های دوربین و امثال آن را نصب کند و نظارت جدی کند، راه و شهرسازی باید استانداردهای راه سازی را رعایت کند، شما نیز باید دقت بیشتری روی ایمنی خودروها داشته باشید.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر که آمار کشته های تصادفات جاده ای کم شده و به ۱۶ هزار نفر در سال رسیده، باز هم این آمار کم نیست و تبعات بسیاری دارد، لذا هم از منظر ملی و هم دینی و هم عقلی باید در این زمینه وظیفه مند باشید.

لاریجانی افزود: درخواست من این است که شما یک فایلی را برای ایمنی خودروها باز کنید. البته حتی صندلی خودروها هم بعضاً استاندارد نیست و باعث مشکلات درمانی برای مردم می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.