صنعت خودرو تامین کننده 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی کشور است

شریعتمداری:

صنعت خودرو تامین کننده 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی کشور است

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: امروز صنعت خودروسازی کشور تامین کننده 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی کشور است که ارتقای آن به 4 درصد در افق 1404 برنامه ریزی شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «محمد شریعتمداری» امروز در مراسم آغاز تولید دو محصول جدید ایران خودرو در محل شرکت ایران خودرو افزود: صنعت خودروسازی کشور در سنوات گذشته دوران پرفراز و نشیبی داشته و متاثر از تحریم‌ها لطمات زیادی دیده است.

وی افزود: امروز بین خواسته‌های به حق مردم و تولیدات خودروسازان کشور فاصله وجود دارد که بخشی از آن ناشی از عوامل درونزا و بخشی دیگر عوامل برونزا و خارج از اراده صنعت خودروسازی است.

وزیر صنعت با اشاره به ایجاد یک تا دو شغل جدید به ازای تولید هر خودرو و ایجاد اشتغال در صنعت قطعه سازی، صنایع پایین و بالادستی و خدمات خودرویی، اظهار داشت: امروز نزدیک به 30 بنگاه بزرگ خودروسازی در ایران فعالند و ایران خودرو هنوز پیشتاز صنعت خودروسازی کشور است.

این عضو دولت یازدهم با اشاره به ورود نخستین خودرو به کشور در سال 1281 شمسی تاکید کرد: امروز باید گام‌هایمان را مستحکم‌تر در این صنعت برداشته و جبران مافات کنیم.

وی ادامه داد: در سال 1404 اهداف دستیابی به رتبه نخست خودروسازی منطقه، پنجم آسیا و یازدهم جهان هدفگذاری شده و تولید دستکم سه میلیون دستگاه خودرو در آن سال مدنظر است، همچنین تولید 120 هزار خودروی تجاری و صادرات 30 هزار دستگاه از آن ها در دستور کار خواهد بود.

شریعتمداری بیان داشت: امروز 18.8 درصد ارزش افزوده کل صنعت کشور در خودروسازی است که تا سال 1404 باید به 20 درصد افزایش یابد.

تولید دنا پلاس توربو شارژ و پژو ٢٠٧ صندوق دار اتوماتیک دو محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو صبح امروز شنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

شرکت ایران خودرو با استفاده از فناوری روز خودروسازان اروپایی، اقدام به طراحی و تولید تیپ جدیدی از خودروی دنا پلاس مجهز به موتور پرقدرت توربوشارژ کرده است.

محصول جدید دناپلاس توربو شارژ ضمن برخورداری از ایمنی و تجهیزات بالا، دارای موتور پرقدرت مجهز به توربو شارژر بوده و می تواند به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

در واقع یکی از اهداف شرکت در عرضه این محصول، افزایش کارآیی قوای محرکه خودروی دنا پلاس از طریق نصب سامانه توربوشارژ بر روی آن است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.