شناسایی درآمد خانوارها بر اساس «کدملی»

شناسایی درآمد خانوارها بر اساس «کدملی»

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «کدملی» ظرفیتی برای شناسایی درآمدهای خانوار و تعریف نظام مالیاتی است، از آمادگی برای شناسایی این درآمدها بر اساس کد ملی خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا،احمد میدری در دومین کنفرانس اقتصاد ایران گفت: خوشبختانه ایران کشوری است که کد ملی را در تمام سازمان‌ها به رسمیت می‌شناسد و با توجه به این ظرفیت آمادگی داریم که درآمد خانوارها را شناسایی کنیم.
وی ادامه داد: ایران اطلاعات دقیقی از وضعیت خانوار ها دارد؛ کد ملی در بانکها، فرودگاه ها و سایر سازمان‌ها از افراد اخذ می‌شود، در نتیجه می‌توانیم از این ظرفیت در نظام مالیاتی نیز استفاده کنیم.
وی بیان کرد:در زمینه یارانه‌ها و به ویژه یارانه انرژی همیشه یک طرف واقعیت را بیان کردیم که فقرا کمتر از یارانه‌های انرژی استفاده می کنند اما این را نگفتیم که سهم هزینه‌های انرژی در دهک اول و دوم بیش از ١٦.٥ درصد است، این در حالی است که در دهک‌های بالا این سهم حدود ٨ درصد است.
او افزود: اصلاح قیمتی و تصمیم درباره یارانه‌های انرژی در این بخش باید به گونه‌ای باشد که دچار خطای سیاستی نشویم و فقرا متضرر نشوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.