رئیس جمهور کره جنوبی خواستار امضای قراردادهای رسمی با ایران شد

رئیس جمهور کره جنوبی خواستار امضای قراردادهای رسمی با ایران شد

پنج‌شنبه, می 12, 2016 - 15:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی در نشستی با مسئولان و دست اندرکاران امور تجاری و بازرگانی کشورش به آنان گفت که به منظور گسترش همکاریها و مناسبات دو کشور درصدد امضای قراردادهای رسمی با همتایان ایرانی خود باشند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، وی که اولین رئیس جمهوری در تاریخ روابط رسمی دو کشور از سال 1962 میلادی است که به ایران سفر کرده، گفت: امضای قراردادهای رسمی میان طرفین باعث گسترش فوری و قطعی روابط تجاری دو طرف خواهد شد.
وی تاکید کرد که سفرهای هیات های مختلف از کره جنوبی به ایران و بالعکس و از جمله سفر خود وی طبیعتا رونق روابط اقتصادی دو کشور را به همراه خواهد داشت.
«پارک» افزود که کره جنوبی مایل به حضور قوی در طرح های زیربنایی ایران است و برای تثبیت این روند باید قراردادهای رسمی میان دو کشور امضا شود.
این در شرایطی است که ایران و کره جنوبی در جریان سفر ماه جاری میلادی وی به کشورمان نزدیک به 60 سند همکاری، قرارداد و تفاهمنامه به ارزش 45 میلیارد و 600 میلیون دلار امضاء کرده اند.
خبرگزاری یونهاپ امروز پنجشنبه از قول رئیس جمهوری کره جنوبی آورده است که پس از برجام و لغو تحریم ها، ایران به یک مقصد تثبیت شده برای سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده است.
«پارک» گفت که سفرش به ایران آغازی در روابط اقتصادی به حساب می آید و حالا بر عهده مسئولان، دست اندرکاران و صاحبان امور تجاری و بازرگانی است که قطعیت قراردادها را تضمین کرده و هر آنچه در توان دارند برای گسترش روابط با ایران بکار گیرند.
وی خواستار آن شد که شرکت های کره ای و موسسات اقتصادی این کشور بنا را بر اعتماد سازی با همتایان خود در ایران و دیگر کشورها بگذارند و برای توسعه مناسبات اقتصادی تلاش کنند.
مسئولان امور تجاری در نشست با رئیس جمهور از او خواستند تا دیپلماسی فعال اقتصادی خود را که از سفر با ایران قوت گرفت، توسعه بخشد.
بیش از 300 بازرگان در نشست مذکور گفتند که سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران باعث دمیده شدن روح تازه ای در مناسبات تجاری دو کشور شده است.
ارزش تبادلات تجاری کره جنوبی و ایران در سال 2015 میلادی به شش میلیارد و 100 هزار دلار رسید و بر اساس توافق رئیسان جمهوری دو کشور تا مرز 18 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی، 12 اردیبهشت ماه جاری به دعوت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان سفری سه روزه به تهران داشت.
وی را در این سفر، هیاتی متشکل از ٢٣٦ نفر از مسئولان و رئیسان بزرگترین شرکت ها و صاحبان صنایع کشورش و بالغ بر 70 خبرنگار همراهی می کردند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.