مهم‌ترین مانع سر راه کسب‌وکار چیست؟

مهم‌ترین مانع سر راه کسب‌وکار چیست؟

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دشواری تامین مالی از سوی بانک‌ها مهمترین مانع کسب و کاز از دیدگاه فعالان بخش خصوصی است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، حسین سلاحورزی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: باید در ایران سالانه ۱۰ پله بهبود رتبه سهولت کسب و کار داشته باشیم اما در سال جاری در رتبه بندی جهانی با نزول چهار رتبه‌ای مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در دنیا موسسات متعددی هستند که در زمینه سهولت کسب و کار فعالیت می‌کنند و در آخرین بررسی‌های صورت گرفته، دشواری تامین مالی از سوی بانک‌ها به عنوان مهمترین مانع کسب و کار از دیدگاه فعالان بخش خصوصی بوده است.

سلاحورزی افزود: وضعیت کسب و کار خوب نیست و استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و لرستان به مراتب اوضاع بدتری دارند.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: تشکل‌های اقتصادی سراسری می‌توانند درخواست‌های خود را برای اصلاح دستورالعمل‌های محل کسب و کار اعلام کنند و این موضوع می‌تواند در شورای گفت‌وگو بررسی و اجرایی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه دبیرخانه طرح توسعه زاگرس میانی تشکیل‌ می‌شود، گفت: پیرو جلسات گذشته، مقرر شد ساماندهی ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد انجام شود که تقسیم وظایفی در این راستا صورت گرفته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.