افزایش ۵۱درصدی تعداد تعاونی‌ها

افزایش ۵۱درصدی تعداد تعاونی‌ها

یک‌شنبه, ژانویه 7, 2018 - 14:16 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

طی نهمین ماه از سال جاری ۳۵۸ تعاونی در کل کشور با سرمایه اولیه ۷۷ میلیارد ریال به ثبت رسید که از رشد ۵۱ درصدی نسبت به آذر ۹۵ حکایت دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، بر اساس آمار ثبت شده در سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون که جزئیات آماری تعاونی‌ها را ماهیانه اعلام می کند، در آذرماه سال جاری تعداد ۳۵۸ تعاونی در کل کشور به ثبت رسیده اند.

تعداد کل اعضاء تعاونی‌ها ۵ هزار و ۵۹۱ نفر و تعداد فرصت شغلی ایجاد شده ۶ هزار و ۷۰۹ نفر در نهمین ماه از سال بوده است به طوریکه متوسط تعداد اعضای تعاونی‌ها ۱۶ نفر و متوسط فرصت شغلی ایجاد شده در هر تعاونی ۱۹ نفر است.

بنابر این گزارش، تعاونی‌های ثبت شده در آذرماه با سرمایه اولیه ۷۷ میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کردند.

بررسی میزان تعاونی ثبت شده در سراسر کشور به تفکیک هر استان نیز نشان می دهد، استان‌های فارس و خراسان رضوی به ترتیب با تعداد ۵۶ و ۵۵ تعاونی بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده در این ماه را به خود اختصاص داده اند.

همچنین بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده به ترتیب در فعالیت‌های کشاورزی با تعداد ۱۲۰ واحد و صنعت با تعداد ۱۰۴ واحد هستند. تعاونی‌های فعالیت‌های کشاورزی با ۲ هزار و ۹۵ نفر و تعاونی‌های صنعتی با ۱۲۳۶ نفر دارای بیشترین اعضا نسبت به سایر تعاونی‌ها هستند.

در عین حال با توجه به ثبت بیشترین تعاونی در بخش های کشاورزی و صنعتی، بیشترین فرصت شغلی نیز مربوط به همین فعالیت ها است به طوریکه در تعاونی‌های صنعتی ۱۹۲۸ نفر و در تعاونی‌های کشاورزی ۱۷۷۷ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

بنابراین گزارش، مقایسه عملکرد ثبت تعاونی‌ها در آذر نسبت به آبان نشان می دهد تعداد تعاونی‌های ثبت شده در آذرماه در مقایسه با آبان ماه سال جاری معادل ۶۷ درصد رشد داشته است به این ترتیب که در بخش تعداد اعضا ۱۳ درصد و در ایجاد فرصت شغلی جدید نیز ۸۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

همچنین تعداد تعاونی‌های ثبت شده در آذرماه سال جاری (۳۵۸ واحد) در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (۲۳۷ واحد) از افزایشی معادل ۵۱ درصد حکایت دارد.

بنابراین گزارش تعداد اعضای تعاونی ها در آذرماه امسال نسبت به آذرماه ۹۵ برای تعداد اعضا معادل ۳۸ درصد کاهش و در ایجاد فرصت شغلی جدید ۷۶ درصد افزایش داشته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.